Restegarnsmatter

Utleierommene våre begynner å nærme seg ferdige og det gjør også restegarnsmattene som skal være på gulvene.

På det første rommet har vi en nydelig fuksiafarge på veggene, som er hentet fra stolen vi har kjøpt.

Til fargene i matten har jeg brukt både rosa, lilla, rød og hvit i mange forskjellige nyanser og tykkelser på garnet.

Det tynneste garnet har jeg lagt dobbelt og jeg har brukt krok 10.

Akkurat nå monteres det brannvarslingsanlegg på rommene, så jeg får ikke gjort mer før det er ferdig.

Det gjenstår å male litt lister og flikke litt her og der før sengene kan komme på plass og bilder og noen lamper skal på plass.

På det gule rommet er det mamma som har heklet matten som skal være der.

Hun er også godt i gang med den grønne matten.

Det blir fint, ikke sant???

Skikkelig hjemmeskoselig. Akkurat som jeg har sett for meg nå i flere år.

Det har vært en lang prosess, men nå begynner vi å se slutten på 4.5 års bygging og restaurering.

Det kjennes på kroppen og vi må nok innrømme at vi er slitne og lei av byggestøv, planlegging, maling, budsjetter og ikke minst problemer som oppstår underveis.

Nå nærmer det seg veldig at vi er helt ferdig og da henter man frem de siste kreftene man har for å fullføre.

I netse uke skal brannmaling på veggene i gangene, toaletter og servicebygg skal vaskes og males og det er mange, mange, små detaljer som skal på plass.

Den blå matten er jeg godt i gang med, så jeg satser på å bli ferdig med den i neste uke.

I dag er jeg i gang med brødbestillinger og kakebestillinger.

Om ikke annet, så er det fint vær å jobbe inne i.

Ute snør det og snør det og det ser ikke ut til at det noen ende vil ta.

Jeg har flere poser med blomster stående, som jeg skal plante i kassene utenfor bedriften, men om jeg får dem i jorda før 17. mai er usikkert.

Jeg tør ikke å plante, så kaldt som det er og uansett må jeg jo grave snøen vekk fra kassen før det er mulig å plante.

Jeg håper det blir litt bedre vær til helga.

Det ser ut til at det er ganske kaldt i hele Norge denne uka.

 

HA EN FANTASTISK TORSDAG!!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg