Restegarnsmatte

På overnattingsrommene hos oss har vi slike heklede matter i forskjellige farger.

Nå trengte vi en ny og mamma tok oppdraget med å hekle den av restegarnet mitt.

Copyright: Strikkekjerring

Denne er i mange forskjellige gråtoner, blandet med hvitt og sort.

Jeg og mamma har heklet alle mattene vi har på rommene og vi har både gule, grønne røde og blå fra før.

Det går med store mengder garn i en slik matte.

Den hekles nemlig med 4 eller 5 tråder. Alt etter hvor tykt garnet er.

Hvis det er type babyulltykkelse, bruker jeg 5 tråder, men er det mer type Falk, Smart eller Karisma, bruker jeg 4 tråder.

Denne matten er heklet på krok 10 mm.

Copyright: Strikkekjerring

Denne matten ble laget i superfart. Mamma brukte bare litt over 1 dag på å få den ferdig.

Det ble merkbart mye mindre restegarn igjen i kassen, så hvis du har mye restegarn og du ikke vet hva du skal lage av det, er slike matter et godt tips.

Med mange tråder blir det tykke og gode matter på kalde gulv.

Jeg sorterer gjerne i farger, men man kan jo også lage striper eller bare blande “hummer og kanari”.

Copyright: Strikkekjerring

Endelig blomstrer hvitveisen her i nord også.

Det har vært nydelig vær i dag, selv om det ikke har vært så varmt som i begynnelsen av uka.

Det har vært nattefrost i natt, men når sola er fremme blir det varmt og fint.

Nå er det snart varm kvelds med kyllingfilet og wokgrønnsaker hos oss og kanskje noe spennende å se på TV. Fin lørdagskveld med andre ord. 🙂

 

ØNSKER DEG EN FINFIN LØRDAGSKVELD!!

 

Følg meg gjerne her: Strikkekjerring

 

10 kommentarer
      1. Det er veldig morsomt og «spiser» kjapt opp masse restegarn. Det er ganske tungt, ja. Særlig når den begynner å bli stor. Ha en fin lørdagskveld.🤗

    1. Din mamma må være rå på å hekle – en dag?
      Men du og du så fine dem er – Kos dere med kvelden…. 🙂
      Bra våren med hvitveisen har kommet!

      1. Jeg synes det gjør det ekstra hjemmekoselig med heklede matter på rommene. Det er heldigvis tykk krok, men her har hun vært superrask!🧶😊

    2. vårblomsten kommer til oss alle nå ja ,herlig :=) flott teppe ,vi har også slike på vårt soverom bare att det er avlangt ,jeg bruker alle smårester og avklipp på en meter og mer ,knyter dem sammen til jeg har nok ,detblir fargerike tepper sånn som jeg liker :=)

      1. Perfekt måte å bruke opp restene på.🧶Det blir skikkelig gode og varme matter til gulvene. Jeg har nok rikelig med restegarn til flere matter.😅

      1. Ja, det gikk veldig fort.🧶Kjekt med slike matter og fint å få brukt opp restegarnet.😊🧶

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg