Restegarnslue – Gratis oppskrift

Jeg har strikket ferdig en restegarnslue i Freestylerestene mine.

Copyright: Strikkekjerring

Du vet at noe av garnet jeg har liggende i kassene mine har ligget der så lenge at de nå snart kan kalles retrogarn.

For å være helt ærlig, så er jeg ganske så sikker på at en god del av det som er der, ER retrogarn.

Huff og huff!

Det er sannelig bra jeg har begynt å gjøre noe med det, men det er jo mulig at det kan bli verdifullt for alt det man vet.

Godt gammel årgangsgarn.

Tja… Det høres ikke like fint ut som god gammel årgangsvin, men…..

Uansett, så har jeg strikket denne lua i rester i alle mulige farger av det som var i kassen.

Jeg hadde egentlig håpet at det skulle bli helt tomt for noen av fargene, men nei, da.

Det ble det ikke.

Alle fargene var det noe igjen av.

Hmmm… Nå må jeg virkelig tenke på hva jeg skal bruke resten til.

Det blir IKKE en til lue av samme type som denne.

Det ble jo veldig mange tråder å feste av dette mønsteret.

Mønsteret er “By the way” gratis.

Det er på engelsk, men mønsteret i seg selv er så enkelt at det fikser du likevel.

Copyright: Strikkekjerring

Luen går kjapt å strikke, siden mønsteret er så enkelt, men jeg skulle ønske det gikk litt mer garn enn det jeg trodde det skulle gjøre.

 

MØNSTER: SKRAPPY SKI HAT

GARN: NEPAL ELLER FREESTYLE SOM HER

PINNER: 3.75-4.5 MM

STØRRELSE: HODEOMKRETS CA 52-56 CM, MEN KAN ENKELT JUSTERES

Copyright: Strikkekjerring

I dag har jeg laget snitter og karbonadesmørbrød som catering, klargjort mange rom for overnatting og fått unna litt papirarbeid som måtte gjøres.

De neste 2 ukene har vi bare 2 rom ledig, så det kan fort bli fullt nå, selv om vi bare er i mars og ingenting vitner det minste om vår.

Jeg har også bakt opp en ny ladning med brød, så det holder for noen dager til arbeidsfolkene som skal ha frokost og middag hver dag.

Copyright: Strikkekjerring

Minstemann har jeg nå kjørt på treningssenteret og skal snart ut for å hente ham igjen.

Da kjører jeg forbi kirka vår.

Der har vi giftet oss, døpt 2 av 3 sønner og alle 3 guttene er konfirmert der.

Det er så mye snø på kirkegården at de som skal måke fram og tenne lys på gravene, har litt av en jobb for å komme seg fram.

Copyright: Strikkekjerring

For de som har hatt mulighet til å ta seg en skitur i dag, har det vært rene påskestemninga.

Det har merkelig nok ikke snødd i dag, men det er bitende kaldt.

Når sola er fremme er det ikke så verst temperatur, men allerede nå er det 7 minusgrader og det blir nok kaldere utover kvelden og natta.

Det er dessverre meldt mer snø om ett par dager, så det er ingen fare for at traktoren skal ruste fast.

Den motoren har ikke vært mye kald i vinter.

Det skal være sikkert!

Jeg er bare glad vi enda har ved i vedskjulet som jeg kan fyre i ovnen med.

Heldigvis hadde vi fylt opp med rikelig med ved i høst og så snart det blir barmark, trengs det påfyll, så da er det bare å komme seg til skogs igjen.

Det er arbeid jeg liker og jeg skulle gjerne byttet ut snømåkinga med litt skogsarbeid.

Men det ser ut til at det blir en stund enda til jeg trenger å tenke på det.

 

HA EN HERLIG MANDAGSKVELD!!

FØLG MEG GJERNE HER:

FACEBOOK: Strikkekjerring

INSTAGRAM: Strikkekjerring.blogg.no

 

8 kommentarer
    1. Sprek lue, med skikkelige mange farger. Kult.
      Nydelige smørbrød da, ble sulten jeg – enda jeg akkurat har spist to skiver med gulost.
      ..
      Nydelige bilder hos deg og kirken var svært vakker!

      1. Man tar ikke feil når man legger fra seg en slik lue, nei.😅
        Kirken er sånn passe stor, slik at man ikke føler man kommer inn i et gigantisk palass.🤗👌🏻

    2. Tøff lue!
      Ja det har vært et fantastisk glitrende skiføre – og hadde det ikke vært for ryggoperasjonen – så hadde jeg nok testet skia før mildværet slo til. Ski og trugeføre har det vært nå 🙂

      1. Vil tro ryggen din må vente litt med å gå på ski, ja.😨
        Men forhåpentligvis blir skiturene litt mer behagelige etterhvert.🤩👌🏻

    3. Fikk opp noen minner fra 2019 på FB. Der lovpriser eg den snille vinteren vi hadde. En periode med vår i februar var det og.
      Nå kom det mye snø et par dager, skal bli mer fra i kveld. Er meldt utrykt for torden og snøbyger, det betyr mengd med nedbør. Skitt altså!
      Eg har mye ved fortsatt. Varmepumpa suser og går, men når kvelden kommer må eg fyre. Trur det har mye med alderen å gjør, blir litt gissen med åra.
      Det fatet ditt med snitter ser fantastisk fristende ut. Nammis!
      Luemønsteret er smart når det skal brukes opp litt garn.
      Ha en god tirsdag.

      1. Jeg ser at vi også hadde barmark i fjor på denne tiden, men i år har kulda og snøen satt seg fast.😨
        Vedvarmen er den aller beste varmen synes jeg.🤗😍
        En flott tirsdag ønskes deg også.🤩

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg