Restegarn og Arsenal

Etter at jeg nå har strikket ferdig min Shore Tee, har jeg igjen litt restegarn.

Copyright: Strikkekjerring

Det er ett halvt nøste baby Merino, men bare 2 gram Kid Silk.

Av det lager jeg nå en scrunchie og har en liten plan om at jeg skal hekle en kant rundt med Kid Silken som er igjen.

Jeg har også et halvt nøste igjen av det heller mislykkede prosjektet med nålebindingen som ble tovet så mye at det ikke lenger vistes at jeg hadde nålebundet.

Men jeg har ikke tenkt å gi opp nålebindingen altså!

Jeg skal prøve igjen, men i ett annet garn senere.

Min plan for året er jo at jeg ikke skal legge restegarn til lagring.

Selv om det er veldig fristende å legge det sammen med det andre restegarnet i en av kassene mine og bare starte på neste prosjekt, så skal jeg holde meg selv hardt i nakken og strikke det opp med en gang.

Tidligere i år har jeg jo slanket vekk en hel kasse restegarn fra lageret mitt, så nå får jeg være flink å ikke la det vokse igjen.

Derfor er jeg også alltid på leting etter nye ideer til hva jeg kan bruke restegarnet til.

Jeg har liggende flere prosjekter som jeg holder på med som jeg kan hekle inn eller strikke inn garn til etterhvert,

men jeg hadde ikke noe som passet til baby merinoen og Kid Silken, så da får dette bli til en scrunchie.

Den passer jo også fint sammen med min Shore Tee.

Her har jeg lagt opp 108 masker og strikker rundt på en rundpinne til arbeidet måler 6-7 cm.

Så feller jeg av og legger en hårstrikk inni.

Nå hekler jeg oppleggskanten sammen med avfellingskanten med fastmasker.

Så får jeg se hva jeg finner på med resten.

Jeg tenker at det skal bli en liten heklet kant rundt i tillegg.

Hva jeg skal gjøre med det andre garnet har jeg ikke tenkt ut enda.

Copyright: Strikkekjerring

Denne helga har jeg laget enormt mye mat.

Både varmmat, koldtbord, kaker, middager og desserter.

Blant annet har jeg laget denne Arsenalkaka til en konfirmant.

I dag skal det ikke lages så mye mat, annet enn til oss selv.

Når man kommer hjem etter en lang arbeidsdag og det ofte er blitt kveld, er ikke motivasjonen så stor for å starte med middag til oss selv.

Da blir det gjerne noe som går kjapt å lage.

I dag skal jeg bruke dagen på romvask, rydding og regnskap på jobb, så da blir det kanskje litt bedre tid til å lage en skikkelig middag hjemme.

Vi får nye folk på rommene i dag og de skal ha middag i kveld.

Jeg får virkelig håpe det ikke kommer noen som skal ligge på teltplassen i dag.

Der minner det mer om badebasseng enn teltplass siden det fremdeles regner masse og jeg vil jo tro at de som har telt har lyst til å sove i teltene og ikke ligge å svømme hele natta.

Blir det litt tid i dag, skal jeg fortsette å sy på vimpelrekka jeg har begynt på.

Den ligger fremdeles der temmelig urørt og den skal til slutt bli veldig lang er planen.

Men nå skal Strikkekjerringa forvandles om til Vaskekjerringa og hvis jeg er heldig så får jeg også Musikermannen ut av musikkbua si og får byttet ut en gitar med en vaskekost for noen timer.

Han fortjener absolutt å få være i musikkbua etter en travel helg, så han vender nok tilbake dit senere i dag.

 

NYT SISTE DAGEN I PINSA!!

FØLG MEG GJERNE HER:

FACEBOOK: Strikkekjerring

INSTAGRAM: Strikkekjerring.blogg.no

 

8 kommentarer
    1. Jeg skjønner det at du ikke begynner med store middager etter at du er kommet hjem. Håper at jeg har en snille fe som jeg kunne sende som hjelp til deg:)
      Kaken ser så deilig ut. Min mann elsker marsipan kaker:)

      1. Jeg skulle gjerne hatt den snille feen din når jeg kom hjem.🥰🤩🧚🏻
        Marsipankake er alltid en vinner på festdager.🎂🎂🎂

      1. Helt riktig.🤗👌🏻
        Det er litt enklere å finne oppskrifter på både strikka og sydde når man bruker engelske uttrykk.🧶🧵

    2. Du har travle dager. Er jo mye fint man kan lage av restegarn. Venninna mi ville ha heklet hvit løper. Men fingeren er nesten bra og salven funker på eksem. Må bare følge kuren.
      Arsenal kaken så god ut. Sola skinnet her etter at det var regn her i morges. Surt og kaldt.

      1. Det er hektiske dager.😅
        Hvite løpere er nydelig.🥰🤩
        Håper du blir helt bra så du kan kose deg med heklingen igjen.🤗
        Her er det altså fremdeles surt og kaldt, dessverre.😨

      1. Jeg tror konfirmanten ble fornøyd.🤗🎂
        Det er jo det viktigste når han feirer dagen sin.🎂
        Nå har jeg fått brukt opp alt av garn til de siste strikkeprosjektene.🧶👌🏻

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg