Reisebrev Dag 3: Smugling av stoff

Dagen i dag startet med en digital legetime, så da var Musikermannen ute og ruslet seg en liten morgentur.

Copyright: Strikkekjerring

Det gikk ikke lenge før han andpusten ringte og sa at jeg måtte komme så snart jeg var ferdig med legetimen.

Han hadde nemlig funnet stoff og i Nederland er jo stoff helt legalt, så her var det bare for meg å komme og fylle kofferten.

Jeg var ikke tungbedt, så jeg var rask om å få på meg fillene og komme meg ut på gata.

Copyright: Strikkekjerring

Der var det like før jeg mistet pusten!

Hele området som i går var et marked med klær og nips, var blitt omgjort til et gigantområde med bare stoffer!!

Himmel og hav!

Nå skulle jeg virkelig ønske jeg hadde med meg varebilen!

Da skulle jeg smuglet med meg store deler av hele området!

Men jeg hadde vel ganske kjapt blitt stoppet i tollen, så det hadde vel vært kortvarig glede.

Likevel tenkte jeg hardt på om jeg skulle investere i en koffert til, men da syntes Musikermannen at jeg fikk begrense meg til plassen vi hadde frigjort fra gavene vi hadde med til Sobi.

Hmmmmfff!!!

For en stoffmisbruker er jo ikke det store plassen!

Jeg burde jo visst på forhånd at Nederland er mekka for stoff og for en stoffmisbruker er det jo komplett umulig å motstå fristelsen.

Jeg burde så absolutt hatt med meg en tom koffert!!

Copyright: Strikkekjerring

Tilbehør til stoff fantes det også, i så store mengder at jeg nesten hadde lyst til å gråte når jeg tenkte på hvor lite jeg egentlig hadde plass til å ta med hjem.

Forbasket også!!

Copyright: Strikkekjerring

Denne artigkaren ville mer enn gjerne bli tatt bilde av.

Musikermannen mente han kunne bidra litt på handlerunden, så han gikk for seg selv og skulle ta bilde av ting han trodde jeg kunne tenke meg.

(For at handlerunden skulle gå litt fortere, naturlig nok)

Han tok noen bilder og fortalte denne mannen at han tok bilder for å vise sin kone og da mente han at Musikermannen måtte ta bilde av ham og vise til sin kone, siden han også var til salgs.

Som dere ser prøver han å vise seg fra sin beste side, he, he…

Hva som ble med i kofferten av stoff skal dere få se senere, hvis jeg klarer å få det med meg hjem,, ha, ha…

Copyright: Strikkekjerring

Men selv stoffavhengige bestemødre må avslutte å handle stoff når man har ei lita jente å besøke.

Etter en flaske melk og litt synging og leking, var det godt å sove i armkroken til bestemor.

Copyright: Strikkekjerring

Det er visst andre menn som også liker å være linselus i Nederland…..

Denne statuen står utenfor kirken i byen, men han som stikker hodet fram bak der syntes visst at bildet var litt ferdig oppstilt og litt lite livaktig, så da fikk han jo bidra til å få litt mer “liv” inn i bildet.

Copyright: Strikkekjerring

Restaurantene og kafeene er det mange av, så gjett om vi har spist!

Når man så avslutter middagen med en stor Banansplitt, er det ikke rart vi hadde tungt for å gå opp trappene til hotellrommet.

En ting er sikkert: Kveldsmat blir det IKKE i dag!

Dagen har blitt avsluttet med siste runde med babykos før vi nå skal begynne å presse det vi har handlet inn i kofferten.

Og jeg akter ikke å la noe som helst stoff bli igjen, så da får heller Musikermannen ha lag på lag med klær på seg på hjemturen.

Ja, for det er jo bitende kaldt hjemme i Norge, sant??

 

 

 

16 kommentarer
    1. 😆! Du får trøste deg med at det nok blir flere besøk til Vesla, ja sånn at stoffavhengigheten kan holdes ved like 😉

      1. Ja, gjett om vi har kost oss!🥰
        I morgen tidlig starter vi på hjemreisen som tar 13 timer.😅

    2. Å ja du…disse stoff markeder i Nederland er drit farlige hehe… Har lagd igjen masse penger der opp igjennom årene. sydde mye da mine barn var små og i N fantes det så mye fint som ikke var å få tak i her hjemme, billigere var det også;-) Senere kjøpte vi endel ferdige klær og sko…vi gjør det enda faktisk;-) men nå ikke fordi det er billigere men fordi det rett og slett er mere “schtiiilig” enn her…
      synd at dere ikke får mere tid men alt er bedre enn ingenting;-) God tur hjem!

      1. Ja, du syyyyykeste det var mye fint altså!🤩🤩🤩
        Jeg hadde lyst til å ta med hele ruller og sytilbehør hjem.🫣🫣
        Neste gang blir det en koffert til altså!🥰
        Tusen takk!💕🥰

    3. Du altså 🤣 Ikke lett å si hva tollerne hadde sagt om du kom med en varebil full av “stoff” Er man glad i sy og lage ting, må det jo være en drøm å gå rundt på det markedet. Så nydelig barnebarnet ditt et, og klærne er det vel du som har laget? Vet ikke hvilken temperatur det er hjemme hos dere, men her i Oslo var det -2,1C til morgenen i dag. Ha en fortsatt fin torsdag, klems 🤗

      1. Nei, jeg har visst hatt nok «trøbbel» med vekterne på denne turen her.🤣😅
        Sobi er jo så klart det nydeligste som fins.💕🫣
        Det var ikke så veldig varmt. Det lå på 10-15 grader, men det var stor overgang å komme hjem til 4 minus.🥶🥶

    4. Der var det jo hauger av stoff! Veldig bra at du ble tipset, og prisen var sikkert ikke ille heller? Jeg synes absolutt du burde fått utvidet tillatelse for å bringe mer stoff med deg til Norge. Musikermannen er vel kjent med at verdien på stoff øker kolossalt når stoffet medbringes over grensa? – Som igjen kan finansiere nye turer til Nederland! Kos dere så lenge og så mye som mulig med lillegull! 🥰

      1. Det har du definitivt rett i.👌🏻 Lettomsettelig er det jo også.🤩
        Det var helt sjukt mye å velge blant og prisene på det meste var veldig fine.👌🏻
        Jeg må definitivt tilbake med tom koffert.🤩

    5. Hei!
      Et herlig innlegg fra din kant. Dere koser dere i Nederland ser jeg 😀 Nyt dagene, og prøv å begrense stoff-smuglingen heheheh 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg