Reisebrev Dag 1

Endelig er det blitt tid for en lenge etterlengtet tur til Nederland for å besøke barnebarnet vårt.

Copyright: Strikkekjerring

Hun er faktisk blitt 4 måneder i dag, så det var sannelig på tide at vi fikk tatt oss en tur til henne.

Dagen i dag startet tidlig.

Etter konserten i går, kjørte vi til Bodø med bobilen og overnattet i den i natt.

Hunden vår er vel plassert hos vår sønn og svigerdatter, så der kan hun umulig ha det bedre.

Hun har også sin beste venninne (katten deres), så da har hun det ekstra fint.

I morges var det opp klokken 5 for å ta første fly til Oslo klokken 7.

Alt gikk fint og vi hadde husket alt, merkelig nok.

Jeg hadde kontroll på både billetter, bagasje og Musikermannen og vi var der i rimelig god tid, så dette begynte jo riktig bra.

MEN!

Det var helt til vi kom til sikkerhetskontrollen.

Jeg hadde med meg min hjemmesydde veske som håndbagasje og oppi den var strikketøyet jeg holdt på med, ei strikkebok jeg har tenkt å lese litt i og ellers mobil, pass og litt småtterier.

Tror du ikke veska mi ble tatt ut og skulle sjekkes!

Jeg gjorde meg klar til å begynne å kjempe for å få strikkepinnene med meg, men vekteren mente at jeg hadde noe annet også med meg.

Jeg kunne ikke for mitt bare liv skjønne hva det kunne være, helt til han dro frem en stor saks.

Herregud!!

Den hadde jeg jo helt glemt å legge i kofferten!!

Den kunne jeg jo selvfølgelig bare glemme å få med meg, så den havnet i en container.

Jeg måtte bare innrømme min brøde og vekteren bare lo.

Og jeg som mente jeg hadde god kontroll!

Ikke den beste starten på turen altså.

Copyright: Strikkekjerring

En saks fattigere kom vi oss på flyet, men jeg så at Musikermannen gliste godt for seg selv.

Til Gardermoen kom vi oss og der rakk vi en bolle og en kaffe før vi fikk handla litt gaver på Tax free`en.

Jo, i kofferten befant det seg jo også litt gaver.

Et fint vær gjorde at vi fikk en fin flytur med god utsikt til Amsterdam og vi var fremme litt før vi skulle.

Bagasjebåndet fant vi og kofferten dukket heldigvis også opp.

Men så var det å prøve å finne frem til Heerlen.

Etter litt om og men fikk jeg ut 2 togbilletter av automaten, men ingen reiserute eller togtabell.

Men en telefon til sønnen vår hjalp og vi fikk togruta vi skulle på.

Det ble ikke tid til å spise siden toget skulle gå om kort tid, så litt hesblesende kom vi oss på rett tog.

Men her skulle vi ikke være lenge, siden vi skulle bytte tog etter et par stasjoner.

Glad og lykkelig kom vi oss på neste tog som skulle ta oss helt frem.

Men da begynte vi virkelig å kjenne hvor sultne vi var og etter en liten titt på togtabellen, så vi at vi hadde lenge igjen før vi var fremme.

Musikermannen foreslo at vi kanskje skulle prøvesmake litt på sjokoladen vi hadde med, men ble temmelig kjapt nedstemt.

Det er faktisk ikke mulig å kjøpe nye norske melkesjokoladehjerter i Nederland!

Nei, da fikk bare magen rumle litt.

Jeg kom på at jeg kjøpte en pose lakris også, så da fikk han heller få blodsukkeret litt opp med det.

Musikermannen liker ikke lakris, men i nøden spiser fanden fluer, så han tok i på tilbudet.

Copyright: Strikkekjerring

Men sult og tørste var helt glemt når vi endelig kom fram og kunne holde lille Sobi for første gang!

Da var det til slutt sønnen vår som måtte minne oss på at vi kanskje var litt sultne.

Både Bestemor og Bestefar glemte vel av både mat og alt annet når vi kunne få holde barnebarnet og kose oss med henne.

Copyright: Strikkekjerring

Vi har hatt noen koselige ettermiddagstimer sammen med henne til hun skulle legge seg.

Da pusket Bestemor og Bestefar seg på hotellrommet.

Det tar på for en Bestefar å underholde en sprek liten jente med tull og tøys og litt barnesanger, så det gikk ikke lenge før han også sovnet her, he, he…

Vi har ikke rukket å se så mye av Nederland enda, men det skal vi nok også få ta oss tid til de neste dagene.

Men først må nok Bestemor og Bestefar hvile seg litt før en ny dag sammen med lille Sobi.

 

FØRSTE REISEBREV OVER OG UT!!

FØLG MEG GJERNE HER:

FACEBOOK: Strikkekjerring

INSTAGRAM: Strikkekjerring.blogg.no

 

22 kommentarer
    1. Herleen?? I alle dager, er ikke ofte jeg hører noen skal dit!! Skal dere se om dere finner noen Smurfer samtidig? Hehe.. søt jentunge, kos dere masse, min tur å dra nedover før jul 😜🐰🥰

      1. Nei, det er ikke akkurat noe vanlig turiststed.🤗😅
        Men veldig fint å se litt andre steder DnB de mest vanlige.👌🏻
        Smurfene faktisk?
        Det må jeg sjekke ut.🤗

          1. Ja, du skal ikke se bort fra det.🤩
            Jeg har ikke sett noen enda, men jeg får ta en ekstra titt i morgen.🥰🤗

      1. Ja, tydeligvis.🙈😅
        Den kostet nå heldigvis ikke all verden.🤗
        Du kan tro vi koser og bærer på henne så mye vi kan.💕

    2. Det er skjelden alt klaffer ute på reiser, men at dere slapp forsinkelser på flyene er godt.
      jeg gleder meg til jeg kan holde et barnebarn i armene utpå nyåret. heldigvis slipper jeg å reise ut av byen for å treffe hen.
      kos dere i Amsterdam. En flott by å vandre i. jeg var der i august.

      1. Ja, heldigvis klaffet reiseruta godt.🤗
        Det er ganske langt å reise med tid fra Amsterdam, så vi får ikke sett så mye av den byen.🤗
        Det blir stas med barnebarn på nyåret.💕

    3. Så koselig at dere har kommet dere avgårde og er å besøker barnebarnet.. tenker det gjør opp for ei saks i minus, ja 😉 Og så fiiiin hun er 🤩❤️
      Kos deg masse-masse nå da🤗

      1. Ja, endelig er vi her!💕🤩
        Saksa var billig, så det går helt fint.🤗
        Nå skal det koses mest mulig på kortest mulig tid.😅

    4. Herlig! Og for en søt jente, i tillegg ser hun så våken ut. Og så er hun bare 4 måneder.
      Ellers får du finne deg en skikkelig god saks i Nederland, bare huske å legge den i kofferten på tur opp igjen 🙂
      Kos dere i haug og dung <3

      1. Hun er veldig kvikk og våken og vil ha med seg mest mulig.💕
        Hun sover lite på dagen og godt om natten, så hun er lik sin far.😅
        Saksa skal jeg huske å ta i kofferten på hjemturen.😅

    5. Så herlig å sjå, dere stråler! Ikkje greit når de bur langt vekke, må vel bare innordne seg. Men endelig!!!!
      Kose dere masse med skjønne jenta deres. ❤️

      1. Ja, det er en veldig lang reise, men sånn er det nå og endelig er vi her.🥰🤩
        Tusen takk!🤗

    6. Du verden så nyyydelig hun er!! Kose dere masse! Nesten nifst hvor mye hun ligner på dere!!! Men herlig, ikke sant?!;-)
      Håper dere får mye tid sammen og kan kose dere max…

      1. Det synes vi også.🥰😍
        Hun er veldig lik guttene våre som babyer, ja.💕
        Vi koser oss virkelig.🥰

    7. Rett og slett stas..Jeg leste dette i går – men fikk ikke kommentert..
      Endelig tur, ja nyt alt det vakre. Blir jo ferietur dette..Godt å komme vekk litt hjemmefra også.
      Nydelig tulle…

      1. Ja, det er flere fluer i ett snakk dette.🤩 Både litt ferie og masse barnebarnkos.🥰😍

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg