Regnbueteppe – Norsk oppskrift

SÅ deilig med farger!!

Copyright: Heidi Aasum

Mens vi venter på at våren skal komme, kan vi strikke oss et deilig teppe i alle regnbuens farger.

Et slikt bølgeteppe er enkelt å strikke og man kommer fort inn i mønsteret.

Her kan man bruke litt restegarn eller strikke etter nøye utvalgte farger.

Det er egentlig et babyteppe og det kan man jo lage hvis man vil, eller man kan legge opp flere masker og strikke det lenger hvis du vil ha et pledd i sofaen.

Det strikkes i myk Baby Merino, som fins i mange flotte farger, eller man kan bruke det garnet man har, bare pinnetykkelsen passer til garnet.

Copyright: Hanne Aasum

 

MØNSTER: BØLGETEPPE

GARN: DROPS BABY MERINO

 

I dag har jeg en stor jobb å gjøre som involverer symaskinen.

Jeg MÅ jeg få ferdig sceneantrekkene våre, for i morgen skal vi ut på veien og holde konsert.

Ikke minst må vi øve og få siste del av programmet helt ferdig.

Jeg har med andre ord bare tida og veien hvis jeg skal rekke å bli ferdig og det må jeg jo.

Skjortene våre er jeg ferdig med, men vi må jo ha på oss litt mer enn det.

Jeg er mest bekymret for det jeg skal ha, siden jeg først må lage ett mønster etter mål.

Det kan fort bli bare elendighet, men jeg får gjøre et forsøk.

Blir det noe som kan brukes, så skal dere få se bilde.

Hvis ikke, så kanskje dere får se en symaskin som ligger i fjæra, ha, ha…

Time will show, som det heter.

Ikke minst må jeg bake masse brød i dag.

Vi får nemlig folk som skal bo på overnattingsrommene de neste 2 ukene.

De skal ha mat både morgen og kveld, så det må klargjøres litt på den fronten også.

 

HA EN NYDELIG JANUARSØNDAG!!

FØLG MEG GJERNE HER:

FACEBOOK: Strikkekjerring

INSTAGRAM: Strikkekjerring.blogg.no

 

 

15 kommentarer
    1. Takk for tips og oppskrift 😀
      Jeg skjønner IKKE hvordan du rekker alt du skal i løpet av en dag 😱
      Wonderwoman 😊
      Håper det kommet bilde av antrekkene, og ikke en en symaskin i fjæra 🙉
      Håper dagen din blir fin 😊

    2. Fargene i teppet er jo helt nydelige, og noe jeg ville ha valgt selv 🥰 Jeg har ikke våget å strikke/hekle bølger enda, for jeg syntes det ser så innviklet ut. Det er sikker ikke det bare man kommer i gang tenker jeg 😉 Håper det går greit med syprosjektet, og at symaskinen ikke havner ut i sjøen 😉 Ha en fortsatt fin søndag, klem 🤗

      1. Jeg syns også fargesammensetningen var lekker.🤗🤩
        Det er slett ikke vanskelig. Det er bare 2 rett sammen og kast og fellinger.🤗👌🏻🧶
        Det bare ser innvikla ut.😅
        Ha en fin kveld!🌟

    3. Det teppet var jammen lekkert 🤩
      Gleder meg til å se resultatet når dere drar på turne – om det blir fancy sceneantrekk eller en skrekkslagen symaskin i fjæra 😂 Jeg har i alle fall stor tru på antrekkene 👍🥰

      1. Det ble antrekk, heldigvis!😅🙈
        Det var nå enda godt at jeg ikke måtte ta meg en tur i fjæra.🤗👌🏻

    4. Skjønner at det er mye på gang med tidsfrister de neste timene, da. Lykke til med bakjobbn og syjobben, og tvi tvi for at symaskina ikke havner i fjæra… 😀

      1. Ja, det gikk med et nødskrik, uten å måtte ta natta til hjelp.😅👌🏻
        Klær ble det.🤩

    5. Lekkert teppe og det mønsteret vil jeg lære meg..For det er så fint.
      Sett det ofte og det ser ikke lett ut. Men skal lese oppskriften, så går det nok.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg