Redd – Reddere – VETTSKREMT!!!

Jeg fortalte for en liten stund siden at jeg hadde startet med å male huset vårt og oppdaget at en del av bordkledningen var dårlig.

Copyright: Strikkekjerring

Etter en liten ekspertsjekk fra Musikermannen, fant vi ut at mye måtte byttes.

Musikermannen sjekket også sørveggen og fant samme resultat der.

Han begynte å skifte bord mens jeg malte etterhvert, men så begynte han å sukke og stønne og bære seg.

Jeg lurte på hva det var han akket seg over og med blikket vendt oppover veggen pekte han bare og hvisket at det måtte byttes lenger opp også.

Han begynte så å klage seg høylytt over at her måtte det bygges stillas og investeres i tykke bord for å bygge stillaset.

Stillasmaterialer ble innkjøpt og etter noen dagers tenking og bekymring, gikk han i gang med arbeidet.

Nå står første del ferdig og da jeg gikk ut i morges fant jeg ham 3 trinn opp i stigen.

Jeg lurte på hva han gjorde der?

Skulle ikke han opp og skifte bord??

Jo,  d.. d… d… det skal jeg ddddddda!

JEG MÅ NÅ FÅ LOV TIL Å HVILE MEG LITT OG TENKE MEG OM!!!

Det får da være måte på hvor raskt alt skal gjøres!!!

(Jeg hører at temperamentet er på tur (bokstavelig talt) opp i de store høyder)

Copyright: Strikkekjerring

Etter å ha klatret ned igjen av stigen, for så å puste tungt, klatret han svææææært forsiktig opp stigen og med skjelvende ben kom han seg opp og heiste seg forsiktig opp langs rekkverket og tviholdt seg fast.

Jeg: Du er vel ikke redd der oppe???

Musikermannen: REDD?? Jeg, nei!!!

Dddddddettte skal gå bra!

Jeg: Jeg synes du ser litt redd ut??

Musikermannen: TULL!!! Jeg er da vel ikke rrrrrredd!

Jeg: Nei, jeg synes jo det er litt rart om du er redd.

Du er jo tross alt bare 2.40 m opp i luften nå og du skal jo opp i røstet der og da må du jo dobbelt så høyt opp.

Musikermannen tar ett ørlite øyekast opp og ansiktet hvitner.

Copyright: Strikkekjerring

Musikermannen: Ddddddddet er iiiiiiikkkke noe gggggggalt med bbbbbordkledningen der! Ddddddden ssssser heeeeelt fin ut!

Jeg: Nei, det gjør den ikke!

Du må bygge stillaset høyere og bytte bordkledningen der også.

Du vet jo at den er dårlig.

Musikermannen svarer ikke, men begynner å bevege seg sidelengs mens han tviholder i rekkverket.

Jeg lurer på om jeg skal begynne å sende opp bord og verktøy.

Han svarer fremdeles ikke, men beveger seg saaaaakte bortover stillaset mens han fremdeles holder seg fast.

Copyright: Strikkekjerring

Jeg: Hvis du skal få gjort noe med bordkledningen, så MÅ du slippe rekkverket!

Du kan ikke jobbe hvis du skal stå og kurholde i rekkverket.

Musikermannen svarer ikke, men beveger seg saaaaaakte bort mot stigen igjen.

Skjelvende setter han beina i trinnene på stigen og er på tur ned igjen.

Jeg: Hva skal du nå?

Skal du ikke begynne å snekre??

Musikermannen: Er det ikke lov til å gå på do nå heller???

Dessuten er det tid for kaffepause nå!!!

 

Tja, hvis vi skal få byttet denne bordkledningen frykter jeg for at her må det leies inn både psykologer og annen ekspertise, for her er det tydeligvis HØYDESKREKKEN som rår!!

Jeg må nok legge bort malekosten for en stund og bidra litt på snekringen og være litt hobbypsykolog samtidig…..

 

HA EN FREDELIG FREDAG!!

 

Følg meg gjerne her:

Facebook: Strikkekjerring

Instagram: Strikkekjerring.blogg.no

 

24 kommentarer
    1. VELDIG solid bygget, det der stillaset, det må jeg ha lov til å si mens jeg fniser ltt av diverse byggesaksminner.

      1. Nettopp!😂
        Det hadde nok ikke vært noe problem å hatt 10 mannfolk oppå der samtidig.😂😅

    2. Hehe, unnskyld at jeg ler, men du beskriver det så festlig. 😄
      Det går nok bedre etterhvert. Mannen min sier at det er verst første turen opp i stigen, og det synes jeg sjøl også ☺️
      Lykke til! 🥰

      1. Det gjør nok det.😅
        Han vet jo at jobben må gjøres og når jeg tilbyr meg å hjelpe, så vil han jo ikke ha på seg at jeg tør å stå der og ikke han.🤣😱🙈

    3. huff da…. det er ikke greit med den høydeskrekken 🙁 hihihi jaja dere får det nok gjort! med stillas og greier – da er det trygt for mannen!
      Lykke til med arbeidet .-)

    4. Den høydeskrekken kommer plutselig. Jeg har lagt tak tidligere uten problemer, men i dag hadde du ikke fått meg opp i ett stilas engang.
      Føler med han, og tenker at det hjelper ikke med en psykolog heller.

      Masse lykke til

      1. Nei, det er alt å frykte for.😅
        Høydeskrekken blir han neppe kvitt, men jeg må jo le litt når jeg ser hvor han gruer seg, men vet han han må få det gjort.😅🙈

    5. Om han har høydeskrekk så får han min medfølelse. Har høydeskrekk selv, og ingen får meg opp i høyden nei.
      Dere blir nok ferdig før eller siden. God helg til dere.

      1. Han vet jo at det må gjøres, men han er fryktelig redd og gruer seg for å stå der.😅
        Men vi blir nok ferdige etterhvert og det skal bli en lettelse.😅

    6. Uffda..måtte le bittelitt… men høydeskrekk er ikke kult. Har brukt hele det voksne livet mitt på å få den under kontroll, men kjenner enda at jeg kan bli kvalm og “fryse” i enkelte settinger 😊😊

      1. Ja, det er ikke barebare, men iblant må man bare opp i luften.😅😨
        Det skal nå bli en lettelse å bli ferdig.🤗

    7. Jeg hadde nok gått opp dit uten større problem. Men det hadde inne vært noe vits i. Må holde meg fast med begge hender i den høyden, og da får man ikke gjort noe😱

    8. Uff, ikkje greit. Synst han var flink eg. Har jo komt seg både opp og ned igjen. Lykke til videre. 🍀👍🏼💪🏼

    9. Høydeskrekk suger, det kan jeg alt om….Men for et stillas da – det stod støtt!
      God kveld – kos dere med godt samarbeid 🙂 Dere er rå……….🥰

      1. Det er stødig bygd, så det skal ikke stå på det.😅
        Det skal bli godt den dagen vi kan rive det ned igjen.😂👍🏻

    10. Uff, det er ikke bare bare med den høyden. Har en her i hus også som ikke er veldig høy i hatten når det kommer til høyder. Håper det ordnet seg, regner med at du er en god snekker også ❤

      Ha en fin fin dag

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg