Rakk det såvidt

Uka har vært preget av sykdom, mange gjøremål og lite søvn.

Copyright: Strikkekjerring

Da har det ikke blitt tid til å pynte til advent.

Vanligvis pleier jeg å ha det meste på plass før adventshelga, men ikke i år.

I siste liten har jeg funnet fram adventslysene og har pyntet årets lysfat og fått tent det første lyset før den første søndagen i advent forsvant.

Stjernene er også kommet i vinduene i løpet av ettermiddagen, så da kan man vel trygt si at jeg rakk det akkurat.

Copyright: Strikkekjerring

Stjerneduken heklet jeg tidligere i høst, så nå har den fått plass på bordet.

Sånn egentlig skal man vel ikke blande rødt og lilla, men den regelen hopper jeg galant over, he, he…

Lysene i år ble lilla, siden de var utsolgt for de som var hvite.

Siden jeg først var i gang med lilla, fant jeg fram de lilla dukene jeg har i skuffen, som ikke har vært fremme på noen år.

De er nå strøket og lagt på.

De blir nok byttet ut med juleduker til jul, men det er jo faktisk litt fint å holde litt på adventstradisjonen med lilla i adventa.

Det virker som de fleste er gått bort fra den tradisjonen og pynter til jul allerede i november.

Det kan jeg nok garantere at jeg ikke rekker og jeg har lyst til å ha litt advent og heller pynte til jul når det er jul.

Det er jo noe herk å skulle gå å tørke støv av julepynten mange ganger i løpet av desember, hi, hi..

Ellers er glassene som lysene står på, gammel bruktbutikkupp, det grønne treet kjøpte jeg da vi var i Nederland, glasstreet er gammelt og lille Bambi er nytt av året  og er kjøpt på Europris.

inni glassene ligger det perler av eget hobbylager.

Hva med deg?

Har du pyntet til jul eller advent?

Copyright: Strikkekjerring

Desember for meg er gjerne litt mysteriestrikk.

Her holder jeg på med et par mysterievotter.

Del 3 er kommet i dag, så jeg tenkte å fortsette på dem litt i kveld.

Jeg har ikke adventskalender, men jeg har laget til alle 3 sønnene, svigerdatter og hunden vår.

Ja, til og med Musikermannen har fått kaffekapselkalender i år.

Jeg tror de som går på 2 føtter klarer å holde seg i skinnet og åpne en pakke hver dag, men hunden vår synes absolutt IKKE at det er nok å åpne en luke hver dag.

Kort tid etter åpning, setter hun seg klar nedenfor kalenderen og piper for å få mer hundegodis.

Musikermannen mener det kommer til å bli en lang desember med mye dachsemas om den kalenderen og er nok litt tvilende til om det var så veldig smart av meg med en kalender til hunden vår.

I morgen er det klart for julekonsert, så da skal vi en tur ut på landeveien med julesanger og julefortellinger.

Så håper jeg på litt tid til å ta en kjapp stopp og titte i den fine julepynta blomsterbutikken og kanskje blir det noe med hjem derfra.

 

HA EN FIN 1. SØNDAG I ADVENT!

FØLG MEG GJERNE HER:

FACEBOOK: Strikkekjerring

INSTAGRAM: Strikkekjerring.blogg.no

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg