Pulsvarmere og fergetrøbbel

Jeg har strikket ferdig 1 av parene med pulsvarmere som jeg har bestilling på.

De neste skal på pinnene ganske straks.

Copyright: Strikkekjerring

Mønsteret jeg strikker Ellie`s Gloves og kan lastes ned gratis.

Copyright: Garnstudio

 

Mønster: Ellie`s Gloves

Garn: Classic Alpaca

Pinner: 3 mm

Størrelse: Passe til jente 11 år

 

Musikermannen har vært og handlet ting og tang til bedriften i Bodø i dag.

På hjemturen tok han en spillejobb på et sykehjem.

For 1 time siden kom han fram til fergekaiet, men neste ferge er kansellert på grunn av motorhavari.

Det kan ta lang tid å få den i gang igjen, så han må bare smøre seg med lang tålmodighet.

Nærmeste reserveferge ligger i Svolvær og vil ta 1 døgn å kjøre ned hit.

Det de pleier å gjøre, er at fergen som kjører neste fergesamband, kjører rundt for å komme seg hit, men det er en fergetur på flere timer, så det vil i såfall bli sent i kveld før han kommer hjem hvis de ikke klarer å få i gang.

Trenger de nye deler er det ikke mulig å få tak i i dag uansett. Det tar lang tid å få slikt levert hit.

Vi har fått overnattingsrommene fulle, så jeg er bare hjemme og lager middag til meg og Minstemann før jeg skal avgårde å lage middag til arbeidsfolkene.

Det blir gjerne dobbelt opp å gjøre når en av oss er borte.

Ute hagler det, men jeg rakk en kjapp tur med hunden mens det var oppholdsvær i dag. Lucky me! 🙂

 

EN FINFIN MANDAGSKVELD ØNSKES DEG!!

 

Følg meg gjerne her: Strikkekjerring

 

12 kommentarer
    1. Fine pulsvanter du er ferdig med. Ellers er det kjedelig med fergetrøbbel. Skjønner at du får en ekstra travel kveld. Takk, fin kveld til deg også – håper kvelden går greit. 🙂

      1. Takk for det.🤗Ja, det blir fort litt kaotisk når man ikke kommer seg hjem. En fin kveld til deg også.🤗

    2. ja kjedeleg med ferger som ikkje går, det har vi innemellom her på sunnmøre også…

      og kor fine pulsvanter – disse kunne eg godt tenke meg å strikke.

      Ha ein fine dag – smil fra ho monika

      1. Ja, det blir fort noen timer å vente før de enten får igang igjen eller det kommer en ny ferge. Kjekke pulsvarmere å strikke dette.🧶En fortsatt fin kveld ønskes deg.🤗

      1. Takk for det.😊Disse passer fint til hverdags også. En fortsatt fin kveld ønskes deg!🤗

    3. Lucky you og hunden!
      Hagl altså… jaja det kan sågar hagle 17. mai også…. det tar vi som det kommer… ikke noe valg der. Bare sola varmer når den kommer frem!
      Trasig med fergehavari/motorhavari når det blir så mye venting… 🙁

      1. Ja, vi var heldige som slapp unna haglet som kom like etterpå. Det blir fort lenge å vente og mye kaos når ferga ikke går. En fortsatt fin kveld til deg.🤗

    4. Aj så kjedelig det var med fergetrøbbel, men det er nok som du sier bare å smøre seg med tålmodighet. Jeg elsker pulsvarmere, og har stikket og hakket flere par. Blir fort kald på hendene og da er de gode å trekke på seg 🥰

      1. Ja, vi trenger nok pulsvarmere en stund til her. Bare 2 plussgrader i kveld. Det blir fort lenge å vente når de får motortrøbbel. Heldigvis kom det en kunnskapsrik mann og hjalp dem igang igjen.så når går ferga igjen.😊

      1. Ja, da! Bare gni det inn.🤣😂
        Her er det 1 plussgrad og snø på bakken så vi trenger ullvotter og lue!🧶😅

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg