Pulsvarmere – Gratis oppskrift

Selv om vi har bikket mai måned, er det kaldt og surt hos oss.

Votter og luer kan vi slett ikke legge bort enda.

Copyright: Cat in a sweater

Men kanskje vi kan gå over til litt tynnere pulsvarmere?

Disse her synes jeg var knallfine og gratis mønster er det også.

Mønsteret er inspirert av det vi i Norge kaller Valborgsmesse, som er den kvelden heksene samles.

I Tyskland kalles denne kvelden Walpurgis Night.

Den er altså natt til 1. mai og er en katolsk feiring av Sankt Valborg.

Copyright: Cat in a Sweater

Så hvis du også vil strikke disse, er det bare å finne fram garn og pinner som passer til pinne 2.5 mm

Mønsteret er på engelsk, men jeg tror likevel du finner ut av det med å se på mønsteret.

 

Mønster: Walpurgis Mitts

Pinner: 2.5 mm

Størrelse: Voksen

 

Etter en lang dag på jobb, har jeg fått med meg Cupfinalen mellom Bodø/Glimt og Molde.

Det gikk ikke Bodø/Glimt sin vei denne gang, så det er bare å gratulere Molde med seieren.

Jeg synes det er bra at det er mange gode lag i Norge og at det ikke er gitt på forhånd hvem som vinner.

Det har vært lite paroler og 1. mai-taler rundt oss i dag, men jeg får med meg en del på nyhetene likevel.

Jeg kan vel ikke si at jeg har tatt i bruk arbeidernes fridag i dag og det er det mange som ikke kan gjøre, selv om det er søndag i dag.

De som passer på oss alle sammen kan ikke ta fri i dag. Både som jobber i helsevesenet, politi og annen beredskap, må være på jobb uansett hvilken dag det er. Takk og lov for at vi har dem alle!

Jeg har en date med kjøkkenet mitt og det virker som det synes jeg har utsatt det litt lenge, så nå venter det utålmodig på meg.

 

HA EN FLOTT MAIKVELD!!

 

Følg meg gjerne her: Strikkekjerring

 

11 kommentarer
    1. Jeg har gått i skogen 1. mai.
      Skjønner at det er annerledes når man driver slik som dere. Flott oppskrift, ikke så varmt her heller..Synes vinden er
      litt kald! Men sol da…
      Ha en fin 1. mai videre..

    2. Artig historie om de pulsvantene.
      Og fine var de også.
      Skitt med glimt idag. Nå må de bare slå Molde senere i mai.

      1. Morsomt med en historie rundt mønsteret.
        Nei, denne gangen gikk det ikke, men sølv er bra det også.💛

      1. Det er helt sant!🤗
        Kjekt når man fryser litt på hendene, men samtidig kan bruke fingrene.😊
        Ha en flott mandag!🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg