Prøvekanin

På morgenen har jeg festet trådene til den første tøffelen til Musikermannen.

Copyright: Strikkekjerring

Da er det lurt å prøve for å se om den passer.

Musikermannen er ikke tung å be, så han er kjapp med å få på tøffelen.

Supert, sier han.

Denne passet fint og er god og varm

Hvor er den andre??

Hva mener du? sier jeg.

Ja, hvor er den andre tøffelen, slik at jeg får prøve den også??

Jammen, kjære deg, den er jo ikke ferdig strikket enda!

Hva er det du sier??

Er den ikke ferdig??

Nei, sier jeg, du må jo prøve denne først.

Jeg måtte tilpasse størrelsen for at den skulle passe pailabber størrelse 46-47.

Pailabber?? PØH!!

Jeg har da vel føtter etter mannen, kan du skjønne!

Det skulle tatt seg ut at jeg hadde hatt en størrelse 38, HVA???

(I mitt stille sinn tenker jeg at det hadde gått veeeeldig mye kjappere å strikke sokker til ham da)

Men Musikermannen er IKKE ferdig med det.

Han setter seg opp og fyrer løs:

Har du vært på en skobutikk og prøvd sko??

Jo, det må jeg jo bekrefte.

Ja, har du noensinne opplevd at når du ba om å få prøve at betjeningen kom med bare en sko??

Ehhhh… nei, kanskje ikke???

Nei, AKKURAT!!!

De kommer ikke med bare EN sko og når du spør om å få prøve den andre, så svarer de at

Nei, den kan du ikke få prøve for den er under produksjon!!

Her skal jeg prøve tøfler og så har du ikke mer enn EN tøffel å prøve her!

Nei, kom tilbake når du har TO tøfler jeg kan prøve!

2 føtter, 2 tøfler.

1, 2! Skjønner du???

Copyright: Strikkekjerring

Den mannen er ikke sann altså!!!

Jeg kjenner at jeg har mest lyst til å kaste garn og pinner i fanget på ham og be ham om å strikke den andre tøffelen selv!

Det hadde vært til pass for ham!!

Plutselig frister det ikke så veldig å strikke mer……

Jeg får heller starte på dagens gjøremål tenker jeg.

Jeg skal på jobb og vaske mer rom, rydde ting på plass etter helgas arrangementer og få unna litt bestillinger og regnskap.

Og ja, forberede en catering.

Det holdt jeg nesten på å glemme!

Så kanskje jeg kan glemme oppstanasige mannfolk for en stund!

HMPF!!!!

 

HA EN FREDFULL SØNDAG!!

FØLG MEG GJERNE HER:

FACEBOOK: Strikkekjerring

INSTAGRAM: Strikkekjerring.blogg.no

 

 

18 kommentarer

Siste innlegg