Poteten kom i jorda til slutt

I fjor satte jeg poteter i kassene mine og avlingen ble veldig god.

Copyright: Strikkekjerring

Jeg kan ikke si at jeg har jobbet fort i dag akkurat.

Jeg har brukt en evighet på å få rensket disse to kassene og få satt poteten i jorda.

I fjor satte jeg potet 10 mai, men i år ble det altså ikke før 22. mai.

Vi får se om det blir noe av det eller ikke.

Det er mandelpoteter som er kommet i jorda hos meg.

Svimmelhet og kvalme kommer og går, så jeg har hatt mange pauser underveis.

Men jeg er fornøyd med at jeg har fått gjort noe, tross alt.

Copyright: Strikkekjerring

I disse pallekarmene ser det verre ut.

Jeg burde jo ha skjønt at jeg skulle lagt fiberduk eller noe nederst før jeg hadde på jord i fjor, så nå må alt fjernes før jeg får lagt i fiberduk og fylt opp med ny jord.

I en av de store kassene, har jeg sådd litt kålrot.

Jeg har 2 pallekarmer og der har jeg tenkt å ha litt gulrot og sukkererter.

Hvis jeg nå bare klarer å få ut alt ugresset først.

Jeg tror ikke jeg rekker å bli ferdig i dag med det tempoet jeg holder.

Det er morsomt å prøve seg på litt grønnsaker som man kan hente i hagen ut på høsten.

Så får man bare håpe på en fin og varm sommer slik at det blir god avling.

Copyright: Strikkekjerring

Det ser lovende ut for blåbæra i år.

Lyngen blomstrer hvertfall fint, så blir det vær og varme av den rette sorten, kan man glede seg til blåbærsyltetøy på sensommeren.

I år håper jeg at jeg får tid til å gå litt i skogen å plukke bær.

Musikermannen kan ikke fordra å plukke bær, men han er ikke tungbedt når syltetøyet er klart til spising.

Når jeg påpeker det, sier han bare at han er jo glad i kjøtt også, men han liker ikke å jakte.

Jo, det er vel ikke noe å si på det.

Jeg har sikkert vært en sanker i tidligere liv.

Jeg liker å høste av det naturen har å by på og er glad i å sette poteter og grønnsaker.

Hadde jeg hatt litt mer tid, hadde jeg nok hatt en stor kjøkkenhage.

Men nå er det ikke vits i å gape over for mye.

Jeg skal ha tid til å ta vare på det også.

Plass har jeg nok av, så kanskje det blir litt mer etterhvert?

Jeg takker for mange gode tips til hjelp med Krystallsyken, så jeg får teste ut litt.

 

HA EN BLOMSTRENDE KVELD!!

FØLG MEG GJERNE HER:

FACEBOOK: Strikkekjerring

INSTAGRAM: Strikkekjerring.blogg.no

 

 

 

8 kommentarer
    1. Altså, der jeg kommer fra setter vi nesten aldri potet før det blir juni. Har vært så sent som 15 juni. Og potet har vi alltid fått. Har alltid fått høre at poteten vokser uansett mest etter at det begynner å bli mørke netter i august.
      Så jeg er helt sikker på at du får potet.

    2. Mandelpotet er snadder! Siden jeg har en bit i en andelsgård, så er jeg sikra potet i år au 😊. Potet- og purresuppe med litt sprøstekt bacon eller spekeskinke er bare himmelrike i suppebolle 😋😊.

      1. Andelsgård høres kjempelurt ut.👌🏻
        De beste grønnsakene kommer rett fra Hagen eller bonden.🤩

      1. Det får vi virkelig håpe.🥰
        Her starter vi å ta opp og spise uti august, selv om den ikke er så stor enda.😅

    3. Artig å ha slike sysler. Du er som.min søster her. Hun planter og planter poteter, sukkererter, gulrøtter, agurk osv:)
      Jeg er mer som musikermannen din:) Liker å spise, men ikke plante eller sanke:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg