Plantetid

På formiddagen 17. mai regnet det ikke, så da fikk jeg plantet ut blomstene jeg kjøpte dagen før.

Copyright: Strikkekjerring

Jeg turte ikke å kjøpe noe annet enn Stemorsblomster enda, siden det nå blir en periode med kjølig vær og jeg orker ikke å kaste penger rett ut av vinduet heller.

Stemorsblomster tåler at det blir litt kaldt, så de kommer nok til å klare seg.

I fjor kjøpte jeg dette uglesettet som jeg har fram igjen i år.

Selv om det er tidlig for å plante ut alle typer blomster, er det hyggelig med litt blomster utenfor døra.

Copyright: Strikkekjerring

I fjor malte jeg denne gamle trillebåra, som jeg har hatt blomster i.

Den har også fått stemorsblomster i seg.

Jeg malte den i Bengalack mener jeg og den har holdt seg fint selv om den har stått ute i vinter.

Bengalack finnes i masse forskjellige farger.

Copyright: Strikkekjerring

Musikermannen lagde denne tekoppen til meg i fjor av en lampeskjerm og en gammel parabolantenne og et rør han hadde liggende som han brukte til hank.

Den malte jeg i samme farge og maling som trillebåra.

Nå har den også fått litt plantejord og noen stemorsblomster i seg.

Copyright: Strikkekjerring

Min Svigerbror er en nevenyttig kar og i fjor lagde han 2 slike blomsterkasser til meg.

De har jeg også tatt fram og plantet stemorsblomster i.

Uglekrukkene tror jeg også at jeg kjøpte i fjor, så her er alt gjenbruk, unntatt blomstene.

Jeg fikk dem merkelig nok ikke til å overleve over vinteren, he, he…

Jeg skal nok plante litt mer etter hvert, men jeg skal vente til det blir litt varmere ute, slik at det er flere blomster enn bare stemorsblomster som kan klare seg.

Det ventes regn og ganske kalde temperaturer de neste dagene, så det blir nok ikke noe mer hagearbeid på en stund.

Jeg skal uansett jobbe de neste dagene også og har mange kakebestillinger som skal lages i tillegg til å holde åpent.

Det blir travelt fremover, så jeg tror ikke jeg skal legge de store planene for hagen denne sommeren.

Jeg får først og fremst prøve å få til et godt samarbeid med RobRoy som har ansvaret for at noe av plenen ikke skal vokse fritt hele sommeren.

I fjor var han svært lite samarbeidsvillig, men han kom seg i drift til slutt.

Jeg håper det ikke blir like store samarbeidsproblemer i år.

Det er å håpe på at han har vokst av seg tenåringsnykkene og er blitt litt mer voksen i år.

Jeg får prøve å ta en alvorsprat med ham før han skal sette i gang arbeidet i år, så kanskje det går litt bedre.

 

HA EN FIN MAIKVELD!!

FØLG MEG GJERNE HER:

FACEBOOK: Strikkekjerring

INSTAGRAM: Strikkekjerring.blogg.no

 

 

 

 

4 kommentarer
    1. Vi får håpe det hjelper med en alvorsprat med RobRoy! Og at han får riktig mye å gjøre i år! 🤩 Husker godt den fine trillebåra di fra i fjor! 😉

      1. Det er nok best å gjøre noen gode avtaler på forhånd. Bare sånn for sikkerhets skyld.🫣

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg