Påskevottene mine er klare

Endelig ble Påskevottene mine ferdige.

Copyright: Strikkekjerring

På bilturen hjem i går ble trådene festet og sent i går kveld la jeg dem i vann i håndvasken.

Så ventet jeg til de var godt gjennomtrukket av vann, vred ut det meste av vannet og kastet dem i tørketrommelen sammen med et par av Musikermannens dongeribukser.

Jeg liker best å tove på denne måten.

Da kan jeg stoppe programmet underveis og se om jeg synes de er passe tovet.

Hvis ikke, lar jeg dem bare tørke litt mer før jeg tar dem ut og sjekker på nytt.

Når jeg synes de er passe tovet, tar jeg dem ut, strekker dem litt i fasong og lar dem ligge å tørke helt ferdig.

I dag har jeg børstet dem litt opp med en børste.

Det grønne garnet rakk akkurat.

Jeg tror kanskje jeg hadde 1 meter igjen når jeg var ferdig med mønsteret.

Jeg veide garnet før jeg begynte og etter at jeg var ferdig med mønsteret for å se om jeg hadde nok garn til begge vottene og det gikk kjempefint.

Jeg har brukt Fritidsgarn og har strikket disse på pinne 6 mm og de ble akkurat passe til meg.

 

MØNSTER: TOVA DESEMBERHJERTER

GARN: FRITIDSGARN

PINNER: 6 MM

STØRRELSE: DAME

Copyright: Strikkekjerring

Lurer dere på hvilket vær vi har??

Da kan jeg melde om påskesol og gnistrende skiføre.

Snø har vi så det rekker både til påske og sikkert enda lenger.

Det er bitende kaldt på natta og i skyggen, så de vottene jeg har laget, trenger jeg.

I dag skal jeg først på jobb og gjøre unna ett berg av oppgaver som jeg ikke har rukket siden jeg bare har vært på farten den siste uka.

Ikke minst skal det bakes, ryddes og vaskes.

Musikermannen mener han skal ta snøfreseren fatt igjen, slik at vi kanskje klarer å lage oss et sted å sette bålpanna ute.

Men først må han nok jobbe noen timer han også, før han kan ta fresen fatt i sola.

Jeg lurer på at vi kanskje skal unne oss lunsjpausen ute i dag??

 

NYT FREDAGEN I SOLA!!

FØLG MEG GJERNE HER:

FACEBOOK: Strikkekjerring

INSTAGRAM: Strikkekjerring.blogg.no

 

 

12 kommentarer
      1. Jo, det hadde vært noe, men den ligger enda i eska si og vi har en del snø å flytte på først.😅❄️

      1. Det ble skikkelig påskevotter dette.💚💛🐥
        Det er skikkelig påskevær her nå.🤩🐥🐣💛💚

    1. Så flotte påskevotter i helt rette gul-og grønnfargen. Været deres er jo helt max. Her er solgløtt, i natt var det 4 røde grader.
      Blir kaldere igjen neste uke.
      Ha en flott, om enn travel fredag.

      1. Det er fantastisk fint ute på dagtid.🌞🤩
        I natt har det vært 10 kuldegrader, så det er kaldt på kvelden og natta.
        Sola varmer heldigvis godt på dagen.🤗🌞

      1. Ja, dette ble skikkelige påskevotter.💚💛🐥🐣 Jeg håper vi får bålpanna på plass i helga.🤗

      1. Påskeværet kom litt tidlig i år, men det gjør ikke noe.🐥🐣🌞
        Nå har det snødd i ett sett, så det er deilig med en pause og litt sol nå.🌞🤩

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg