Påskestrømpen Knit Along – Gratis oppskrift

Påskestrømper, vet du!

Det er fint det. På hytta og i skisporet i påsken. 🙂

Copyright: House of Yarn

Det hadde absolutt vært noe med en Knit Along på disse i påska!

Morsomt mønster og strømper er fint til så mye.

Skikkelig fint til skjørt og kjoler også.

Hvis du har på tynn strømpebukse, er det godt å ha litt lange strømper, slik at man ikke blir kald på føttene.

Copyright: House of yarn

Mønsteret laster du ned gratis og jeg har hvertfall lagret disse.

De skal strikkes i Solid fra Gjestal, som er et nytt garn for meg, men jeg tenker at annet sokkegarn som Sterk eller lignende også funker fint.

Copyright: House of yarn

 

Mønster: Påskesokken Knit Along

Garn: Solid

Pinner: 3 mm og 4 mm

Størrelse: Dame

 

I dag har det vært mange timer på jobb, med brødbaking, kakebaking og masse telefoner og ting som måtte ordnes. Musikermannen og jeg rakk også en kjapp innspilling av en video for å bruke til å søke etter kokk hos oss.

Responsen og delinger på videoen er bra, så nå får vi håpe det fyker inn med søknader, hi, hi…

I kveld får Musikermannen være kokk og lage middag til arbeidsfolket, mens jeg skal reise til Ørnes for å hente minstemann som er på trafikalt grunnkurs.

Det blir sent før vi er hjemme igjen, så da rekker jeg nok ikke så mye mer i dag.

Han har enda 2 runder til i neste uke, så det blir mye reising att og fram.

Sånn er det når det man skal gjøre befinner seg et godt stykke unna.

 

HA EN RIKTIG FIN LILLELØRDAG!!

 

Følg meg gjerne her: Strikkekjerring

 

10 kommentarer
    1. Nydelige strømper og farger, helt lekre…
      Garnet er ukjent for meg, men det er jo så himla mye garn å få tak i nå…
      God lillelørdag 🙂

      1. Skikkelig fine disse!😊
        Ja, garnet er visst en blanding av alpakka og ull, tilsatt nylon, så det blir nok fint til strømper.🤗

      1. Det synes jeg også.😊
        Litt arbeid å strikke, men flotte blir de.
        Ønsker deg en fortsatt fin kveld!🤗

    2. Oh, de var flotte 😍 Kunne godt tenkt meg de – men det er dødfødt for meg å følge vanlige mønster når jeg strikker ting som skal gå litt oppover leggene.. da må jeg begynne å regne om og tilpasse – og det er for mye jobb..
      For helt seriøst, jeg kødder ikke når jeg sier at jeg har tjukklegger som kan gjøre enhver fotballspiller misunnelig,hehe.🙈
      Håper du får en riktig fin torsdag 😊

      1. Så kjedelig!
        Da er det sikkert et herk å finne støvletter og en del bukser som passer også.
        Det blir mye jobb å regne om, ja, og ikke alltid like lett å få det til å passe.
        En knall torsdag ønskes deg! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg