Påskegenser til barna – Gratis oppskrift

Å strikke en genser til barn går mye kjappere enn til voksne. 🙂

Copyright: Garnstudio

Denne fine Påskegenseren rekker du å bli ferdig med til påske.

Med rundfelling slipper du montering, så når du har felt av, er det bare å feste tråder og ta i bruk.

Den passer like fint til gutter som til jenter.

Jeg har ikke noen å strikke den til, så den må lagres til senere bruk.

Når jeg blir bestemor kanskje?? 🙂

Copyright: Garnstudio

Merino Extra Fine er godt å strikke med og det skjer ingen store katastrofer hvis man skulle være litt uheldig med å sette på feil program på vaskemaskinen, hi, hi…

 

Mønster: Little Missy

Garn: Merino Extra Fine

Størrelser: 12 mnd-12 år

Pinner: 3 mm og 4 mm

 

Jeg er i full gang på kjøkkenet med mer kakebaking.

I kveld skal det være et møte hos oss og overnattingsgjester skal ha middag.

Midt på dagen skal jeg på skinnsømkurs i husflidslaget og jeg skal sy flere votter.

Skinnsøm er utrolig morsomt å holde på med.

Musikermannen fikk brev fra sykehuset i dag om ryggoperasjonen han er søkt inn til.

På sykehuset fikk han beskjed om at det var 2-4 måneder ventetid, men i brevet er det blitt utvidet til 4-5 måneder ventetid. Etter sommerferien med andre ord.

Det er rett og slett fortvilende at ting tar så lang tid!

Han er i så dårlig forfatning og går på sterke medisiner døgnet rundt.

Han har satt seg opp på venteliste for å komme inn kjappere hvis noen skal avbestille, men legen sa at de eneste gangene slike operasjoner ble avbestilt var hvis de som leger måtte utsette operasjoner, så det hørtes ikke lovende ut.

Vel, nå venter gulvvasken på meg.

Jeg er helt sikker på at det ikke er noen som har kommet og tatt den, he, he….

 

LAG DEG EN FANTASTISK ONSDAG!!

 

Følg meg gjerne her: Strikkekjerring

 

8 kommentarer
    1. Den var flott, ja.. Liker rundfelling – men har ingen å strikke den til pr i dag, jeg heller..
      Holder faktisk også på med kakebaking – laga sukkerbrød til mårradagens feiring av tante”glunten”.
      Ha en flottersfin dag videre, da 😊

      1. Ja, her er det virkelig innevær i dag, så da er det fint å bake og drive med håndarbeid.
        Ute øsregner det og blåser, så da er det fint å få gjort noe inne.
        kos deg med baking og feiring! 🙂

    2. Nydelig barnegenser, som jeg skal tipse bestevenninnen min om. Hun strikker til flere småtasser, og denne tror jeg hun ville like å prøve seg på 🥰

      1. Ja, jeg synes også den er skikkelig fin, jeg også.
        Håper jeg får noen å strikke den til en gang.
        Håper jo jeg blir bestemor etterhvert.
        De 2 største gutta er godt voksne, så nå begynner det å bli på tide, synes jeg, he, he…

    3. Nydelig oppskrift og genser..gøy å strikke smått..Men dårlig med barnebarn her også!
      Kos deg masse med kvelden…
      Trist å måtte vente så lenge, håpløst å gå med sterke smerter så lenge..

      Nyt kvelden!

      1. Vi får håpe det dukker opp noen små å strikke til etterhvert. 🙂
        Ja, vi hadde håpet det skulle gå litt fortere.
        Ha en riktig fin onsdagskveld! 🙂

    4. Jeg har heller ikke barnebarn å strikke til. Men genseren var veldig fin.
      Har musikermannen din prøvd fritt sykehusvalg. Kanskje andre sykehus har kortere ventetid?

      1. Det skal vi sannelig sjekke ut.
        Det hadde vært fint å fått operasjonen unna.
        Takk for tips! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg