Påskegenser – Gratis norsk oppskrift

Hvis du ikke har en påskegenser, er denne et kjappstrikke prosjekt som du kan rekke til påske.

Copyright: Sandnesgarn

Den er nemlig strikket i Fritidsgarn som er et tykt garn som skal strikkes på tykke pinner.

Da er det fullt mulig å bli ferdig med en slik genser til påske.

Garnet er ikke så svindyrt heller.

Det koster 45 kr nøstet og til en genser i størrelse medium blir det 540 kroner i garn.

Det er jo fullt mulig å bruke andre garntyper også, så lenge strikkefastheten blir riktig.

Troll, Older eller Blåne kan også brukes.

Mønsteret er helt gratis, så last ned og lagre.

Hvis du ikke har lyst til å lage deg et stressprosjekt for i år, så kan du jo begynne stille og rolig og strikke den til neste år, vet du.

Eller du kan lage den i andre farger og bruke den hele året.

Gult kan jo også absolutt brukes hele året, så denne trenger ikke bare å være en påskegenser heller.

Mønsteret laster du ned gratis ved å trykke på linken under bildet og velge norsk mønster.

Copyright: Sandnes Garn

 

MØNSTER: GRYNET PÅSKEGENSER

GARN: FRITIDSGARN

PINNER: 5 OG 5.5 MM

STØRRELSER: XS-2/3 XL

 

Jeg rekker nok ikke å strikke meg en Påskegenser i år og enda holder jeg jo litt hardt på å strikke av garnlageret jeg har.

Jeg skal straks fyke ut døra igjen i sceneklærne.

I dag er det nytt sted som skal besøkes hvor vi skal underholde.

Hvis vi rekker det, skal vi også innom en annen avtale vi har før vi skal hjem og holde åpent i ettermiddag.

Programmet er litt stramt, så i dag er det ikke dagen for at det blir forsinkelser noe sted eller man blir plaget med noe.

Arbeidsfolkene reiser i dag, så i morgen blir det mange rom å vaske.

Jeg rekker det ikke i dag, men kanskje jeg rekker å sette på noen vaskemaskiner med sengeklær.

Vi vasker sengeklærne selv, så det tar jo også en del ekstra tid.

Jeg liker best at de som bor hos oss skal føle seg som hjemme og da liker jeg at sengeklærne ikke skal være slike hvite, litt stive som man finner mange steder.

Vi får veldig ofte høre at de som bor hos oss sover veldig godt og det er jo det viktigste av alt.

Vi har brukt litt penger på gode senger og det har nok en del å si det også.

En kjapp frokost nå, så er jeg klar for dagen og det håper jeg du også er.

 

HA EN RIKTIG FLOTT TORSDAG!!

FØLG MEG GJERNE HER:

FACEBOOK: Strikkekjerring

INSTAGRAM: Strikkekjerring.blogg.no

 

18 kommentarer
    1. Flott påskeegenser 🙂
      Jeg holder på med en genser som det går sakte fremover med… på pinne nr. 3…. jepsipepsi… strikkegleden dabbet litt av siste tiden… men det går seg til 😀
      Lag deg en fin dag 🙂

      1. Denne må være fin å gå tur i.🤩👌🏻
        Genser på pinne 3 går det myyye saktere med.😅🧶
        Jeg gleder meg til å se den.🤩👌🏻

      1. 😂🤣
        Joda, det er fullt mulig, men man trenger jo slett ikke å bli ferdig med den til årets påske.😅🐥🐣
        Det trengs sikkert en varm genser til påska 2025 også. Hvertfall hvis vi får reprise på årets vinter.❄️🙈

    2. Eg blir nesten andpusten av å lese om alt du får gjort på en dag. Jaja, dere om det, dyktige er dere.
      Ha en finfin torsdag.

    3. 😄 Måtte smile litt nå, for jeg synes du var litt morsom….åssen kan du tro at jeg skulle bli ferdig med en sånn genser til påske?😂 Får jo ikke ferdig en sokk en gang 😁
      Men som du skriver, det kommer en påske til neste år også, så da kunne jeg sikkert fått den ferdig 😀
      Regner med du tenkte på de som er racere til å strikke, som deg, men det var nå artig læll 🤣
      God dag til deg. Klem 🥰

      1. Hehe…😂
        Det var kanskje noen som satte kaffen i vranghalsen, ja.🤣
        Det kommer heldigvis flere påsker etter dette.😅🐣🐥👌🏻

    4. Jeg har nok ikke noen gul påskegenser, men rekker nok ikke å få noen ferdig heller. Sliter med å få ferdig den grønne jeg holder på med. Ønsker deg en fin torsdag, klems 🤗

      1. Du får satse på neste år.🧶🐣🐥👌🏻
        Den grønne du holder på med blir knallfin!🤩

      1. Det har du helt rett i.🤗🧶
        Gult er blitt en populær farge som absolutt kan brukes hele året.💛💚👌🏻

    5. Hei. Grynet Påskegenser ser fin ut. Men noen sier at Fritidsgarnet klør? Hva med de andre som er anbefalt? Troll, Blåne eller Older? Noen som har erfaring med disse garntypene kontra Fritidsgarnet?

      1. Blåne er Norsk Pelsull, så hvis noen synes det klår med Fritidsgarn, ville jeg valgt det i stedet. Older er også veldig mykt og fint.🤗🧶

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg