Palme Tee – Norsk oppskrift

Endelig kom Lene Holme Samsøe med en ny strikkeoppskrift!

Jeg har strikket flere av hennes oppskrifter tidligere og liker dem kjempegodt.

Den her føyer seg inn i rekka.

Copyright: Lene Holme Samsøe

Sommertopper får vi virkelig håpe at vi trenger etterhvert, selv om det ikke ser sånn ut akkurat nå, mens snøen laver ned.

Toppen har mange størrelser. Helt fra XS til 4XL.

Copyright: Lene Holme Samsøe

Toppen strikkes ovenfra og ned med vendepinner bak slik at den blir dypere fremme enn bak.

Hullmønster blir alltid fint.

Garnet er Sandnes Line, men den kan like godt strikkes i bomullsgarn, bare strikkefastheten stemmer.

Copyright: Lene Holme Samsøe

 

Mønster: Palme Tee Solo

Garn: Sandnes Line

Pinner: 3 mm og 4 mm

Strikkefasthet: 20 m= 10 cm i glattstrikk

Størrelser: XS-4XL

 

Jeg strikker foreløpig videre på Villmarksgenseren til Musikermannen, men dette mønsteret er lagret.

I dag har det vært ny runde med romvask. De som har bodd der er reist hjem for helga, men nye folk kommer i kveld.

Ellers har jeg gjort kontorarbeid og ikke minst har jeg malt i dag.

Nå er malearbeidet ferdig, så da er det bare resten igjen.

Det innebærer flatpakka esker med skruer og bruksanvisninger som skal leses, så det tar jeg i morgen tenker jeg.

Værmeldingen er dyster og nyhetene er også dystre med alt som skjer i resten av verden, så i kveld tror jeg at jeg skal ta en pause fra det og heller se om jeg finner en ny serie å se.

Vi har akkurat sett siste sesong av Wisting. Den kan være verdt å få med seg hvis du ikke har sett den.

 

HA EN RIKTIG FIN TV-KVELD DU OGSÅ!!

 

Følg meg gjerne her: Strikkekjerring

 

 

8 kommentarer
    1. Nydelig genser, kan passe til de fleste damer…Feminin og fin.
      Du står på og få ting gjort og enda rekker du serier…..du er unik!

      1. Et fint mønster.🤗
        Må senke skuldrene litt på kveldene, så da er det fint med serier.😊

      1. Ja, den likte jeg også.🧶😊
        Jeg kunne nok hatt den i mange farger, jeg.🤗 Ønsker deg en fin fredag!🌹

    2. Oi! Dette var en lekker topp👍 Jeg liker veldig godt å strikke hullmønster, men da snakker vi om sokker😉

      1. Å, ja!🤩Sokker i hullmønster er nydelig og sommerlig.☀️Det er bare å strikke i vei på sommerplaggene. Før eller siden må jo sommeren komme.☀️Ønsker deg en fin fredag!🤗🧶

      1. Ja, den er veldig fin. 🙂
        Hvis du klikker på linken etter der det står Mønster, så kommer du til hvor du får kjøpt mønster uten garn.
        Lykke til! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg