Pagan Sky – Rett av pinnene

Den skulle vise seg å bli seigere enn jeg trodde denne.

Copyright: Strikkekjerring

Ikke fordi den er så komplisert å strikke, men fordi det har vært svært få strikketimer i det siste.

Rett av pinnene er denne kommet i dag og den er bare dampet før den er tatt rett på.

Det har den enkle årsak at vaskemaskinen er gått til pisis, så da må jeg vente noen dager til før jeg får en ny.

Men jeg kan jo ikke vente med å ta genseren på likevel.

Jeg ser at jeg burde rettet litt på den siden jeg har hatt armene over hodet og da ser den litt kortere ut enn den egentlig er altså.

Den har faktisk helt perfekt lengde og er akkurat slik den skal være i lengde etter oppskrifta.

Mønsteret er på engelsk, men er ikke vanskelig å følge.

Copyright: Strikkekjerring

Garnet er fra England og har ligget på vent noen år, men når Fjellrosa startet en samstrikk på denne, fikk jeg en påminnelse om å få denne på pinnene.

Den er strikket ovenfra og ned og det blir en god del tvinning av garnet på baksiden, siden det er mange lange fargesprang i mønsteret.

Vi hadde et lite glimt av sol i dag, så da var det bare å kjappe seg ut og få tatt noen bilder slik at fargene i genseren kommer fram.

Bunnfargen er en variant av mørk grå og mønsterfargen er gullfarget.

Copyright: Strikkekjerring

 

OPPSKRIFT: PAGAN SKY

GARN: MOORDALE FRA ROWAN

STØRRELSER: BRYSTVIDDE FRA 75 TIL 125 CM

PINNER: 3.25-4.5 MM. JEG BRUKTE 4 MM OG 4.5 MM

VEKT: TOTALT VEIER DENNE 409 GRAM

 

Jeg ble veldig fornøyd med genseren.

Nå kjenner jeg likevel at det skal bli godt å strikke på noe som er litt mindre.

jeg blir fort lei når jeg skal strikke på bare et prosjekt om gangen.

Jeg har ikke så veldig lyst til å strikke mer UFOstrikk, men jeg får se om jeg lurer inn et eller to andre prosjekter først, he, he…

De siste ukene har vært veldig travle og jeg har nok ett par uker til før jeg er i mål med et større prosjekt jeg har vært med i.

Det er ikke alt man blir satt til som er like gøy, men jobben må likevel gjøres.

Så er det heller ikke jeg som har tatt beslutningene, så det får andre stå for.

Men mye tid har blitt brukt til helt andre ting enn det som er min vanlige jobb.

Likevel være fint å få brukt hodet litt i blant også.

Neste uke er også fullpakket av møter, mat- og kakebestillinger og 3 spillejobber skal også gjøre unna.

Jeg kommer neppe til å kjede meg, he, he…

Nå skal jeg gjøre et dypdykk i noen av garnkassene mine og se om jeg finner noe mer garn som kan hoppe på pinnene mine.

 

NYT SØNDAGEN!!

FØLG MEG GJERNE HER:

FACEBOOK: Strikkekjerring

INSTAGRAM: Strikkekjerring.blogg.no

 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg