Påskevotter + Legebesøk

Det er såååå deilig at det begynner å bli lyst på ettermiddagene nå, men sannelig trengs det både lue og votter!

Disse lekre påskevottene tar det ikke lang tid å strikke. Oppskriften er i tillegg norsk og garnet du kan bruke er for eksempel LettLopi 

Mønster: Påskevotter

I dag har jeg vært nok en tur til legen, utstyrt med matpakke og drikke, siden jeg skulle møte fastende. Timen var ikke før 10.30, så jeg begynte etterhvert å bli både sulten og tørst.

Inne hos legen fikk jeg vite at jeg har lavt stoffskifte og må starte på medisin. Jeg har lavt både T4 og T3 og for høyt TSH. Jeg blir i første omgang satt på 75 mg Levaxin og skal tilbake om 1 måned for å se om dosen må økes.

Jeg hadde også altfor lavt jernlager og D-vitamin. B12 er i nedre grenseland.

Jeg måtte også ta en god del blodprøver, som hun ikke hadde tatt sist jeg var der.

Hun som skulle ta blodprøvene bomma så det sang og fikk ikke ut noe blod i den ene armen min. Etter at hun hadde rota en stund, ba jeg om at hun måtte prøve den andre armen. Jeg kjente at jeg begynte å bli kvalm og uvel. Den andre armen fikk hun heldigvis blod av, men da måtte jeg få henne til å legge ned stolryggen en stund, for da begynte svetten å piple i panna. Huff!

Jeg var glad da jeg til slutt kom meg på beina og ut i bilen og fikk i meg en eplebit.

Nå starter altså en ny hverdag på medisin, men jeg føler meg godt ivaretatt av min lege. Nå gjenstår det å se hva de andre blodprøvene viser.

Men, nå må jeg sette i gang med litt kakebaking, for i morgen er det strikkekafe.

RIKTIG GOD TIRSDAG!

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg