Påskegult + Blodprøvesvar

Det er koselig med litt gul strikk til påske. Disse bestikksokkene pynter fint opp på bordet til påskefrokosten eller på middagsbordet til lammelåret.

Mønster: Bestikksokk

Du trenger ikke mye garn til disse, så her kan du bruke restegarn hvis du vil.

Her er det brukt Falk og pinne 3.5 mm. Du strikker snart mange av disse. Det er morsomt å strikke en til hver i familien.

Jeg fortalte i går at jeg var til legen og fikk tatt en del blodprøver. Jeg regnet egentlig ikke med at jeg fikk noe svar før uti neste uke, men allerede i dag ringte legen meg.

Jeg er svært sjelden til legen. Jeg var en tur i sommer etter å ha svimt av på jobb og før det igjen, var det over 5 år siden siste legebesøk. Legen mente derfor at det var lurt å ta en del blodprøver.

Jeg vet jo at hvis legen ringer kjapt etter at man har tatt blodprøver, så er det som oftest noe viktig. Og det var det også.

Jeg tror ikke legen tenkte på at jeg ikke er lege og ikke aner hva hun snakker om når hun bruker latinske uttrykk og rare verdier. Det hjelper ikke akkurat på at legen i utgangspunktet ikke er norsk og snakker fort. Siden jeg var på jobb og hadde hodet fullt fra før, fikk jeg ikke med meg alt hun sa, men det jeg skjønte var at jeg hadde flere blodprøveverdier som var ekstremt dårlige og at jeg blant annet har fått lavt stoffskifte, slik at jeg må starte på medisin. Jeg fikk beskjed om at jeg måtte komme på legekontoret, ta flere blodprøver og at jeg måtte henvises til sykehuset.

Siden det ikke er mulig å få tatt blodprøver og sende dem på fredag, kunne jeg, hvis det gikk bra med meg, komme på mandag.

Det ser ut til at jeg må smøre meg med tålmodighet til jeg har vært hos legen igjen før jeg egentlig vet hva det er som feiler meg, men noe er det.

Ellers blir de neste dagene preget av jobb, men i morgen ettermiddag skal vi til vår eldste sønn for å feire bursdagen hans, så da skal jeg lage litt mat og ta med. 

De reiser allerede på mandag til Thailand for å gifte seg og jeg må innrømme at jeg er litt bekrymet, siden Koronaviruset ser ut til å fremdeles vokse raskt. 

Strikkingen har jeg ikke rukket å røre i dag, men jeg håper det blir noen runder videre på genseren jeg strikker.

Håper dere har en fin torsdagskveld.

 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg