På rett kjøl

Etter bakoverstrikken min, er jeg nå kommet meg på rett kjøl igjen.

Copyright: Strikkekjerring

Jeg er nå kommet meg forbi der fadesen skjedde sist, så nå er det bare fryd og gammen.

Hvis jeg ikke strikker feil igjen da, he, he…

Det jeg strikker på, er sommertoppen

SHORE TEE

Denne sommertoppen er full av mange forskjellige konstruksjoner, så jeg er spent på om den kommer til å sitte fint på.

Man starter øverst og øker ved skuldersømmen.

Så strikkes forstykket frem og tilbake og så bakstykket frem og tilbake før man setter sammen og strikker rundt.

Ermemasker skal plukkes opp og der skal det også strikkes noen vendepinner.

Så selv om denne ser enkel ut, så er det en del man må følge med og man må telle omganger.

Det er nå godt å være kommet rette veien igjen.

Copyright: Strikkekjerring

Jeg har nok en liten skjære i meg fordi jeg er glad i pene ting.

Pent glass og gjerne med farger i liker jeg.

Hadeland Glassverk og Kosta Boda har mange fine glass og gjenstander og jeg liker å bytte litt på gjenstandene jeg har stående fremme flere ganger i året.

I kveld er det overskyet og tungskodda henger langt ned i fjellene.

Da er det koselig å tenne i litt lys når det er litt småskumt på kveldene.

Copyright: Strikkekjerring

Av og til broderer jeg litt videre på påskeløperen min.

Nå har jeg brodert rundt kanten og er så vidt begynt på mønsteret.

Brodering tar tid, men det blir jo veldig fint.

Jeg har sydd med sikk-sakk-sting på symaskinen rundt hele kanten slik at stoffet ikke skal rakne.

Planen min om å begynne på et nytt syprosjekt gikk ikke etter planen.

Det rakk jeg ikke å starte på i dag, men jeg har funnet fram litt stoff, så kanskje jeg rekker å begynne på det i helga?

Men Mai-dagene er travle med masse selskaper og bestillinger på mat og turistene er også begynt å komme på overnattingsrommene, så jeg skal nok ikke legge så altfor store planer på håndarbeidsfronten fremover, he, he…

I kveld skal vi holde oss hjemme og slappe av litt, tenker jeg.

I går hadde vi ett selskap på jobb og i morgen skal vi begynne å planlegge det neste.

Så travle dager blir det nok og da må man finne noen små pauser og ta seg igjen på her og der.

 

HA EN FLOTT VÅRKVELD!!

FØLG MEG GJERNE HER:

FACEBOOK: Strikkekjerring

INSTAGRAM: Strikkekjerring.blogg.no

 

 

 

 

10 kommentarer
    1. Så gin farge på strikkeprosjektet ditt.
      Jeg hadde syd et bilde før og det var mye arbeid. Det ble bare den ene gangen:)
      Lykke til med dine prosjekter:)

      1. Det tar veldig lang tid å brodere.😅
        Små sting, så det tar lang tid før det vises.🤗🧵🪡

    2. Håper du fikk en god, avslappende kveld så du er full av futt og fart og klar til ny dyst i dag ☺️ Blir spennende å se hva det er slags syprosjekt du planlegger 🤩
      Håper du får en riktig flottersfin fredag 🌞🌸☺️

      1. Det er godt med noen kvelder som er rolige, så nå er jeg klar for en ny travel dag.🤗
        Ha en nydelig fredag!🌸

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg