På pinner og nål

For tiden har jeg visst mange prosjekter på gang.

Copyright: Strikkekjerring

Litt som på jobb egentlig.

Der har jeg mange baller i lufta samtidig og det har jeg på pinner og nål også.

Her holder jeg på med et par sokker og er kommet til tåfellingen.

Den skal felles til stjernetå.

Det vil si at man strikker f. eks 5 masker og feller så en maske hele runden rundt,

strikker noen omganger og feller så med en maske mindre mellom fellingene.

Normalt feller mani hver side av foten, men ikke på denne sokken.

Det strikkes også gammeldags hæl som vil si at man feller litt akkurat rundt hælen før man strikker 2 og 2 masker sammen fra vrangsida.

Det er det veldig lenge siden jeg har gjort siden jeg vanligvis strikker en annen hæl.

Men for å få mønsteret til å stemme, er det litt lurt å strikke den hælen som er i mønsteret.

Copyright: Strikkekjerring

Nålebindinga vokser sakte men sikkert.

Det skal bli en lue som skal toves til slutt.

Garnet jeg bruker her er Big Delight.

Copyright: Strikkekjerring

Sist, men ikke minst, så holder jeg også på med et broderi.

Det er jo en påskeløper jeg begynte på i påska, men jeg er ikke kommet lenger enn at jeg har brodert kanten rundt og så vidt begynt på mønsteret.

Takk og lov at jeg hadde tellet riktig slik at det stemte da jeg kom helt rundt!

Kanskje denne blir ferdig til neste påske??

Broderi er fint håndarbeid å ta med seg ut i sola.

Det er for så vidt sokkestrikking og nålebinding også.

Jeg blir ikke så fort lei hvis jeg har flere prosjekter å holde på med.

Hvis jeg bare skulle brodert for eksempel, hadde jeg nok ikke orket å gjøre den ferdig.

Jeg liker å holde på med forskjellige prosjekter på samme tid.

I dag skinner sola dere!

Jeg skal ut og rydde unna litt ting og tang etter vinteren og så skal vi ha Pub i kveld, så da skal jeg på jobb og forberede litt der også før kvelden.

I går kveld ble det sent før vi var hjemme fra jobb.

Musikermannen måtte øve noen timer i ro og fred og jeg hadde masse papirarbeid jeg måtte få unnagjort.

Da flyr timene fort og plutselig er det kveld og på tide å komme seg hjem for litt mat og søvn.

Denne uka har vært veldig travel og det ser temmelig fullpakket ut i mai også, så det blir neppe rolige dager fremover.

 

HA EN FLOTT VÅRDAG!!

FØLG MEG GJERNE HER:

FACEBOOK: Strikkekjerring

INSTAGRAM: Strikkekjerring.blogg.no

 

17 kommentarer
    1. Hei,hei…travel dame som alltid 😀 Jeg blir helt imponert over alt du rekker og får til 🥰
      Brodering er det årevis siden jeg har gjort.
      Fin dag ønskes deg 🫠

      1. Jeg har alltid nok å gjøre, men litt håndarbeid blir det jo alltid tid til.🤗🧶
        Det er koselig å brodere litt av og til og jeg har jo noen broderier liggende som jeg bør få brodert.🫣

    2. Barndomsminner om ei eldre dame som ferierte på ei hytte like ved barndomshjemmet mitt. Hun satt på en hvit krakk ute i sola omgitt av blomster og broderte bunader. Jeg fikk saft og fikk sitte i hagegynga å se på.

    3. Jeg skjønner at du ikke rekker å kjede deg om dagen 😉 Dette med nålebinding syntes jeg er så fasinerende og har sett flere videoer på YouTube. Skal bli gøy å se hvordan lua blir til slutt 😊 Ønsker deg en fortsatt fantastisk lørdag, klems 🤗

      1. Jeg kjeder meg heldigvis aldri.🥰
        Det er veldig morsomt å nålebinde og slett ikke vanskelig.🤗
        Jeg er spent på å se hvordan det blir når den er tovet.🧶

    4. Det er så artig å høre at du kan ha flere prosjekter gående på samme tid, og likevel komme i mål med alle etter hvert! Jeg la igjen strikketøyet mitt i Spania. Tenkte jeg skulle gjøre som deg, å ha flere ting gående samtidig… Men nå har jeg ikke noe håndarbeid å holde på med hjemme i Trondheim… Tenker litt på et hekleprosjekt. 😀

      1. Jeg liker å bytte litt, så det er greit å ha noen prosjekter å holde på med samtidig.🤩 Kanskje du får finne frem heklekroken hjemme og lage deg noe fint til hagemøblene her.🧶👌🏻🌞

    5. Ja, sånn kan det være. Du vil ha flere prosjekt på gang. Det er svært sjelden for min del. Nå har eg restegarnsteppe som blir strikka lite på. Det går i restegarn og småstrikk til luer, sokker og pannebånd, en ting om gangen. Hver sinn smak.
      Det viktigaste er at vi har det kjekt med håndarb.
      Lykke til med kvelden.

      1. Helt enig.🤗🤩
        Noen liker å holde på med ett og ett prosjekt mens andre liker å ha flere forskjellige ting å holde på med.
        Det viktigste er jo at man koser seg med håndarbeidet.🧵🧶
        Ha en riktig fin søndag!🌸🌱

      1. Jeg blir fort litt lei hvis det er store prosjekter, så da er det bedre at jeg har litt flere ting å bytte med.🤗🧶

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg