Oransje September – Gratis oppskrifter som varmer <3

Oransje skjerf har i 10 år vært et symbol på ønsket om et varmere og mer inkluderende samfunn.

Mange skjerf, luer, sokker og votter er blitt strikket til Kirkens Bymisjon.

Du kan strikke og gi bort, til en venn eller bruke det selv.

Nå er det kommet mange nye mønstre du kan laste ned gratis.

Copyright: House of yarn

 

Dette garnet passer til pinne 4.5 mm og det går derfor kjemperaskt å strikke av det.

Et varmere samfunn trenger vi og det er mange som setter utrolig pris på å få varme sokker, votter eller skjerf. Jeg er HELT SIKKER på at DU kjenner noen som ikke strikker selv og som kan trenge en oppmuntring i en tøff hverdag.

Copyright: House of Yarn

 

Jeg har strikket flere skjerf som er blitt gitt til Kirkens Bymisjon, men det er garantert bruk for sokker, votter og luer også.

Kirkens Bymisjon har også laget fine tags man kan merke plaggene med.

Copyright: House of yarn

 

Alle mønstrene finner du til gratis nedlasting HER

 

Kirkens Bymisjon gjør en fantastisk jobb for de svakeste i samfunnet vårt og livet til svært mange hadde nok sett mye verre ut uten dem. Alle kan ikke gjøre ALT, men alle kan gjøre LITT. Å bidra med varme ullplagg kan vi strikkere gjøre. Hvis du kjøper Oransjeskjerfgarnet, går 5 kr av hvert nøste til Kirkens Bymisjon.

 

Fredag og snart HELG!!!

Jeg er i gang med kake- og brødbestillinger til helga. Ingen helg uten kakebestillinger.

Minstemann skal til Bodø og spille fotballkamp i morgen og jeg har heldigvis klart å få noen som kan jobbe sammen med meg i morgen, slik at musikermannen kan kjøre med ham. De neste bortekampene har vi selskap og arrangment her, så da kan ingen av oss dra. Siden det er 18 mil å kjøre til Bodø og 20 mil til Fauske, bruker man en hel dag for å dra på kamp. Slik er det å bo i distriktene, men det skal sies at de koser seg stort på turene, så det er vel verdt det.

Akkurat nå er været bra, men det ser ut til at det skal begynne å regne etter hvert.

Jeg var i hagen og tok opp gulrøtter som jeg skulle ta med på jobb og sende med minsten på skolen i morges. Litt av en avling må jeg si!!!

Copyright: Strikkekjerring

 

Og med dette bildet gjenstår det ikke så mye annet enn å si RIKTIG GOD HELG!!! 🙂

2 kommentarer
    1. Jeg har strikket både skjerf og sokker til Kirkens bymisjon, men aldri med det orange garnet. Jeg synes den fargen blir for stigmatiserende, sånn “se på meg, jeg er bymisjonbruker”-greie. De eneste jeg har sett bruke de orange skjefene er de som er ansatt i bymisjonen. Så selv om bymisjonen som organisasjon ikke får noen kroner ved det jeg strikker, fortsetter jeg å bruke mer “brukervennlige” farger.

      1. Så flink du er! Veldig bra at du strikker til bymisjonen. Der er det mange som har bruk for strikkaplagg.
        Det oransje garnet setter fokus på aksjonen og gir oppmerksomhet og penger til bymisjonen, som er bra, men det er fantastisk at mange strikker og gir sokker og skjerf i andre farger som kan brukes av de som trenger det. Herlig!!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg