Oppbrukt!

I ettermiddag har jeg fått brukt opp alt restegarnet etter Shore Tee.

Copyright: Strikkekjerring

Restene er blitt til en scrunchie og 3 heklede blomster.

De tenker jeg å bruke til pynt på luer og pannebånd senere.

Da er det kjekt å ha pynten ferdig.

Det er lurt å bruke de minste restene av garnet til slike små prosjekter.

Da vet du at du får brukt opp alt.

Hårstrikken har jeg strikket med kun Baby Merino.

Jeg har lagt opp 108 masker og strikket ca 7 cm.

Så har jeg felt av og plassert en hårstrikk inni før jeg har heklet åpningen sammen med fastmasker.

Til slutt har jeg laget en liten picotkant hvor jeg har brukt både Baby Merino og Kid Silk sammen.

Den er heklet på følgende måte:

Etter at du har heklet rundt med fastmasker starter du omgangen slik:

Hekle 3 luftmasker, 1 stav i den første luftmasken, hopp over 1 maske, 1 fastmaske i neste maske.

Gjenta hele veien rundt og fest med en kjedemaske i den første luftmasken på begynnelsen av omgangen.

Jeg hadde garn nok til å hekle en blomst med begge garntypene, men da hadde jeg enda litt Baby Merino igjen.

Det ble nok til 2 heklede blomster til.

Du ser at de ble litt mindre enn den med 2 tråder garn.

Jeg skal nok finne noe å bruke blomstene til senere.

Nå har jeg igjen restene etter det mislykka nålebindingsprosjektet og det må jeg tenke litt på hva jeg skal lage av det.

Copyright: Strikkekjerring

I mens skal jeg sy litt mer på Vimpelrekka mi.

Den skal bli noen meter lang, så jeg må nok sy en stund til før den er ferdig.

Jeg får brukt masse små rester av bomullstoff som har ligget en stund og noen andre små stoffbiter.

Så i dag er det rester som er i fokus hos meg.

Å bruke opp garnet og stoffet og utnytte det skikkelig er god økonomi og gjør det betydelig mer ryddig på hobbyrommet også.

I tillegg så må man være litt ekstra kreativ og finne på ting man kan lage av det som er nyttig.

Det kan noen ganger by på utfordringer, men gøy er det når man ser at man har fått til å bruke opp alle restene etter ett prosjekt.

Ute har jeg egentlig mange prosjekt som jeg skulle gjort, men i øsende regn går jeg ikke ut og arbeider.

Da får jeg heller gjøre noe av alt som trengs å gjøres inne.

Copyright: Strikkekjerring

En god nyhet kom akkurat nå.

Ferga som skal gå her i sommer kommer inn fjorden nå og hvis du ser til høyre i bildet ser du den som går her til vanlig.

Det er ikke svære greiene, så de siste ukene har det vært litt kø av og til.

Ferga til venstre i bildet er betydelig større og de siste årene har det fungert veldig godt.

Bare av og til blir bilene stående over en tur, men det er ikke mer enn en halvtime til neste tur som oftest.

Dette lover godt for en fin sommersesong for turistene, bare den ikke får motorfeil eller mannskapsmangel.

Da jeg var ute og knipsa bildet var det et lite opphold i regnet.

Dere ser litt av regnbuen på andre siden av fjorden.

Vi får håpe at regnværet snart gir seg og går over til en nydelig sommer med sol og varme.

Det trenger vi.

 

NYT KVELDEN!!

FØLG MEG GJERNE HER:

FACEBOOK: Strikkekjerring

INSTAGRAM: Strikkekjerring.blogg.no

 

9 kommentarer
    1. Du er virkelig flink til å benytte deg av garn og stoff. Blir fint.
      Den hårstrikken var smart. Kanskje jeg skulle lage meg noen slike. For strikk bruker meg mye i mitt hår.
      Ferje er viktig, og lange ventetider er kjedelig. Så det må funke for folk som er avhengig av ferja til og fra jobb og andre ting. Folk som bor her også er avhengig av ferja, de fra øyene på Hvaler.

      1. Det er godt å få brukt opp alt.🤗
        Det er bra at den lille ferga blir byttet ut nå. Trafikken er blitt større og det er kjedelig å bli stående igjen slik at man ikke når det man skal.😨

    2. Jeg rakk også en timinutters tur i nabolaget mens det var opphold her. En tur er en tur 😀 Så fin den lillafargen er! Kan sikkert brukes til mye fin pynt dette, ja. 🙂

      1. Jeg skulle ønske det ble litt opphold nå.😅
        Det regner i ett sett, men før eller siden må det nå gi seg.😅

      1. Det trengtes en større ferge nå.
        Trafikken har økt mye de siste ukene.
        Det er jo ikke alle som har ferie i juli og en del har jo lyst til å reise litt utenfor den travleste tida.🤗

    3. Så godt å bruke opp rester, god ide med små ting som blomster på framtidige luer. Godt med to ferger også, får håpe alle involverte, både ferger og folk, holder seg friske. Nyt tirsdagen 🙂

      1. Det er kjekt å få brukt opp også de aller minste restene og da er slike Hekla blomster noe som ikke trenger mye garn.🧶
        Det var godt det kom en større ferge nå.
        Da har man litt større sjanse for å komme seg med når man skal.🤗👌🏻

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg