One of a Kind – Lille My

Noen ønsket seg ett par røde Lille My-sokker til ei jente på 5 år.

Copyright: Strikkekjerring

Det fantes ikke noe mønster, så her ble det tenking og beregning for å prøve å få til ett mønster på Lille My.

Det vil si at det finnes bare ett par av disse, så det er skikkelig eksklusive sokker til den lille jenta.

Jeg håper hun er veldig glad i Lille My og bruker sokkene masse.

Copyright: Strikkekjerring

Disse er strikket i Mini Sterk, men hvis man vil ha dem litt større, så kan man strikke dem i Sterk i stedet og eventuelt ta litt færre omganger på skaftet og flere på foten for å få dem til å passe.

 

MØNSTER: LILLE MY SOKKER – EGET MØNSTER

GARN: MINI STERK

STØRRELSE: 5 ÅR

PINNER: 2.5 MM

 

Copyright: Strikkekjerring

Jeg har vært så heldig å få tilsendt mer av min absolutte favoritthonning.

Den kommer fra Hyggelia og er den desidert beste jeg noen sinne har smakt.

Jeg kjøpte ett glass i sommer og nå er den brukt opp, så da måtte jeg ta kontakt med dem for å få kjøpt mer.

Jeg har den i teen hver morgen og bruker den også i matlaging.

De har egen facebookside, så det er mulig å få kjøpt gjennom dem eller hos mange forhandlere rundt om i landet.

Jeg hadde bestilt ett glass til, men det var dessverre blitt knust i posten.

Copyright: Strikkekjerring

Tiara er blitt 1 år og det året har hun brukt til å lære seg hvordan hun skal få et greit forhold til kattene.

Å løpe etter dem og dytte snuten i sida på dem, fungerer veldig dårlig har hun erfart.

Nå har hun langt om lenge fått innpass ved å lære seg at det lønner seg å nære seg kattene stille og rolig.

Nå kan hun ligge sammen med dem og de er gode venner, men det har tatt tid.

I dag var jeg oppe kl 5 for å kjøre Musikermannen, som skal ut og reise igjen.

Det er i overkant tidlig og det ble lite søvn etter en lang dag på reise i går.

Kroppen min liker ikke å sitte lenge i ro i bil, så da blir det en søvnløs natt.

Men jeg har jobb som skal gjøres i dag, så det er ikke tid til hvile i dag.

Vi blir strømløse i 5 timer i dag, så en del ting må jeg vente med mens strømmen er borte.

Jeg har fortalt tidligere at kraftselskapet vårt er i hardt vær etter å ha solgt veldig mange billige fastprisavtaler til Sør-Norge før de fikk med seg at de hadde gjort en stor feil.

Når strømmen er borte så lenge som i dag, har man krav på kompensasjon fra kraftselskapet.

I går ble jeg oppringt av en fra kraftselskapet som først lurte på om det kom til å skape store vansker for bedriften at strømmen var borte.

Vi har ingen varm catering eller steking av ribbe i dag, så det går helt fint.

Han lurte så på om vi kunne avstå fra å få kompensasjon for strømbruddet og jeg tenker at her er det mulig for oss å kunne bidra på “dugnaden” for kraftselskapet når de har det så vanskelig som de har det, så det var ikke vanskelig for meg å ta en sjefsavgjørelse og takke nei til kompensasjon for å spare kraftselskapet for 8000 kr i dag.

Det håper jeg andre som har mulighet til det, også gjør.

Man må bidra til fellesskapet når man kan og her føler jeg veldig at dette kan vi bidra med.

 

NYT EN FIN DAG I FELLESSKAPET!!

 

FØLG MEG GJERNE HER:

FACEBOOK: Strikkekjerring

INSTAGRAM: Strikkekjerring.blogg.no

 

14 kommentarer
    1. Får liksom et annet syn på uttrykket “som hund og katt.” Så koselig bilde.
      Det er ille å miste nattesøvnen. Kan alt om det og da kan det skje mye rart. Det skjer litt for ofte at eg må stå opp i 3 tiden. Da blir jo dagen veeeldig lang. En gang satte eg på potetene kl. 10 på formiddag. Min mage varslet at det var middag…den måtte vente da eg fikk fokusert på klokka. Hehe.
      Så fint, og rett, at du tar det som en dugnad for kraftselskapet og fellesskapet og avstår fra pengene. 👍🏼
      Ha en finfin dag.

      1. Vi har jobbet lenge med at de skal kunne bli gode venner.🥰Det har mest stått på at hunden har vært valp og ville leke med kattene.😅
        Nattesøvn er viktig, så man blir litt småsurrete når man ikke får søvn nok.
        Det er godt å vite at man kan bidra litt når kraftselskapet sliter.🥰

      1. Det er kjempegodt.🤗
        Nå har jeg vært uten honning en ukes tid før jeg fikk ny, så det var godt å få ny forsyning.🤩🥰

    2. Flotte sokker! Du er bare rå med strikking. Da blir strømmen borte lenge, og godt at kraftselskapet ringte deg. De lærer vel av sine feil får man håpe. Var utslått av Harryturen og tok dagen med ro. Heklet på teppet og så på film. Nyt onsdagen.

      1. Håper jenta blir fornøyd med sokkene.🧶🤗
        Får heller finne på litt annet mens strømmen er borte.🤗
        Kos deg med heklingen!🤗

    3. Jeg har lest om kraftselskapet deres og utfordringene med den billige fastprisen til folk sør på.
      Jeg forstår godt at du ønsker å ta din del av dugnaden ved å avstå fra kompensasjon.
      Samtidig er det noe ved denne saken som jeg tror jeg må sette meg mer inn i. Ikke for å hovere eller latterliggjøre, men fordi jeg tror det kan være mye læring i den også for politikere i andre kommuner.

      1. Ja, lærdom er det absolutt i denne saken. Kommunen er liten og hadde nok ikke drømt om at dette kunne skje over natta.
        Nå skrangler rådmannen med sabelen om å innføre mer skatt og nedskjæringer, så dette ser ikke bra ut, men vi får håpe de kommer seg ut av uføret. Dette kunne like godt skjedd i andre kommuner også. Det er dessverre dyr lærdom.😨

    4. Så flotte LilleMy-sokker😍😍dattera mi på 25 kalte vi Lille My da ho lå i magen min…. ho samler på alt med det motivet! strikker du på bestilling, så betaler jeg gjerne for et par sokker til henne…. hadde vært gøy! 😘

      1. Det kan jeg gjøre, vet du.🤩🥰
        Hvilke farger ønsker du og hvilken skostørrelse har hun?🤗

      1. Det er de.🤩
        Vi har jobbet lenge for at de skulle kunne ligge så nært hverandre.😅
        Tiara er 1 år nå og begynner å forstå st å løpe etter dem og dytte snuten i sida på dem ikke er den beste tilnærmingen.😂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg