Nyyyydelige sjal Birgit – Svensk strikkeoppskrift

Dritlekkert!! Rett og slett!

Jeg falt pladask for dette nydelige sjalet.

Det er en stund siden jeg har strikket sjal nå, men det er jo så morsomt!

Her kan du lete fram de nydelige Opalnøstene dine, eller noe annet tynt og lekkert sokkegarn, som ligger og skinner i garnlageret ditt.

 

Copyright: Ally Asther

Dette ser veldig greit ut å strikke. Litt hullmønster og ensfargede felt i mellom.

Jeg ville nok brukt et av mine lekre Paca Peds, kanskje blandet med Arwetta til dette.

Copyright: Ally Asther

Et slikt stort, deilig sjal trenger alle i høst, ikke sant?

 

MØNSTER: SJALEN BIRGIT

GARN: Tynt sokkegarn som Opal, eller f.eks Adlibris Socki Fine.

Totalt 600-800 meter

PINNER: 3.5 mm, 4 mm

 

I dag skinner sola igjen, selv om det ikke er så varmt enda.

Planen for dagen er å gjøre unna litt kontorarbeid, pakke litt garn og så skal vi se om været tillater en båttur i nærområdet. I kveld skal vi ta i mot nye gjester på rommene og lage middag til arbeidsfolkene som bor der. Vi skal også lage klart frokostbrett til de andre som ligger på rommene. I kveld er det fullbooket, så i morgen tidlig er det opp og vaske flere av rommene for nye gjester som kommer i morgen ettermiddag.

Jeg har allerede fått gjort unna noe kontorarbeid, så mens musikermannen vasker båten, skal jeg få gjort unna litt flere gjøremål før vi pakker sekken og drar på tur.

Hva er dine planer for dagen?

HÅPER UANSETT DAGEN BLIR KJEMPEFIN!!

2 kommentarer
      1. Bare hyggelig! Vel fortjent! Virkelig et herlig sjal. Gleder meg til å se flere strikkedesign fra deg.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg