Nyyydelige vårsokker – Gratis mønster

Ute skinner sola igjen og da kommer lysten til å strikke lette vårplagg i lyse farger.

Likevel er det litt kjølig, så sokker er uansett kjekt å ha på.

Copyright: Garnstudio

Disse er jo bare helt nyyyyydelige!

Pinne 3 mm er jo også helt innafor. Hendene mine sliter hvis jeg må strikke på pinne 2 og 2.5.

Copyright: Garnstudio

De er ikke vanskelige å strikke, selv om de kanskje ser kompliserte ut.

Mønsteret er gratis, så det er bare å skrive ut eller lagre, finne fram garn og begynne å strikke hvis du har lyst på vårsokker.

 

Mønster: Daisy Dancing

Garn: Drops Nord

Pinner: 3 mm

Størrelser: 35/37-38/40-41/43

 

Sola skinner ute og vi har vært veldig tidlig oppe. Mye jobb skal gjøres i dag.

Frokosten er spist og vi er godt i gang med dagens jobbing.

Jeg skal ta på malekjeldress og finne fram hammer, spiker, skruer og skrumaskin i dag.

I dag skal det snekres og males.

Det var veldig godt å sove i egen seng i natt.

Hotellet var fint, MEN det merkes at vi er vant til at lydene ute om natta består av fuglekvitter.

En ting er bytrafikk, men hva i huleste er det med den hersens kostemaskinen som kjører hele natta i gatene utenfor hotellet MED alarm på??

Den kjørte til kl 4.30, så det ble i underkant av 2 timer søvn på natta.

Fordelen er at man setter utrolig pris på stillheten her hjemme.

Men mange av de som overnatter på rommene hos oss er ikke vant med stillheten om natta, så de synes det blir for stille. Ganske snart er det også lyst hele natta og det er uvant for mange. Vi venner oss gradvis til det og har ikke problemer med å få sove på sommeren. Nå har vi lystette gardiner på overnattingsrommene, så det hjelper heldigvis godt.

Dagen skal brukes godt. Snart skal minstemann opp og musklene hans skal brukes til å bære materialer. Sannelig bra at helsestudiomuskler kan brukes til noe fornuftig. Ikke sant, he, he…??

Han er skremmende sterk til å være såpass liten som han er. 15 år, 62 kg og smeller opp 100 kg i benkpress.

Så da utnytter jeg styrken hans titt og ofte, hi, hi…

Men så er han utrolig lett å be også. Arbeidssom og sterk er en god kombo når Musikermannen ikke klarer å løfte for tungt. Bortskjemt attpåklatt passer absolutt ikke på ham, heldigvis.

Jeg er godt i gang med en arbeidslørdag. Hva skal DU gjøre i dag?

 

ØNSKER DEG EN SOLFYLT LØRDAG!!

 

Følg meg gjerne her: Strikkekjerring

 

17 kommentarer
    1. Ååå de sokkene slo meg rett tilbake til barndommen og kne-lange rosa strømper med slike mønster 🤩🥰

      God lørdag til deg og dere 😊

      1. Ja, jeg husker også dem. Bare at de var hvite.😊 Når våren endelig kom og vi byttet ut vinterklærne i klesskapet med sommerklær, hadde jeg og min søster hvite knestrømper med hullmønster.😊Gode minner.🥰

    2. Hva jeg skal gjøre i dag?
      Jo snart kommer Svoger! Etter to år med pandemi tør han endelig å komme ut av leiligheten og ensomheten å besøke oss!!! Vi skal kose oss samme med han hele helga og gjøre glade og hyggelige ting!

      1. Takk og lov for at man endelig kan møtes igjen uten å måtte tenke seg om først. Det blir sikkert kjempekoselig.😊Ha dn riktig fin lørdag.🤗

      1. Ja, det er passe stort håndarbeid å gjøre i solveggen.🤩Deilig med vår, varme og utevær. Kos deg masse i sola!☀️☀️

    3. Skjønner det er godt og være hjemme igjen. Sokkene var forresten utrolig fine. Liker slike detaljer. Det å ha en ung, imøtekommende muskelmann er gull verdt.
      Dagen min blir etter hvert å treffe alle barna og så kjøre hjem. Er på farten, skjønner du. Nyt lørdagen ❤️.

      1. Høres ut som du har planlagt en flott lørdag.😊Ja, vi er heldige som har ham i hus. Det skal være sikkert.😊Ønsker deg en fin lørdagskveld!😊

    4. De sokkene var flotte .Drops har mye fine oppskrifter. Blir nok lenge til jeg kan ta pinnene fatt. Kjekt med en sterk sønn i hus, og få hjelp når det trengs. Bruker å be mine sønner om hjelp og de kommer når det trengs. Lenge siden de flytta hjemmefra. Synes du tar flotte bilder og moro å se fra din kant av landet. Ha en fin helg.

      1. Ja, de har mye fint og nå legges det stadig ut nye oppskrifter. Vi er heldige som har minstemann hjemme enda. De 2 eldste er flyttet for seg selv for lenge siden. Riktig God Helg til deg også.🤗

    5. Lykke til med maling og snekring! Du er ei driftig dame, og han attpåklatten høres ut som en fin fyr å ha i hus 🙂 Mørkt må det være når man skal sova på natta, ja, men ellers er det godt å duppe ute i sola også 😀 Jeg dristet meg avgårde på bursdag i dag, med begrenset væretid, og det ble veldig hyggelig 🙂

      1. Ja, han er veldig kjekk å ha i hus og flink til å hjelpe til når han blir spurt. Så koselig med bursdagsfeiring.🤗😊

        1. Kjekt med positive og hjelpsomme ungdommer! 🙂 Ja, satt akkurat og kikket på bilder fra dagen. Det ble en superduper dag. 🤗

      1. Jeg stikker innom og titter hos deg ganske snart.😊🤗Så deilig med utevær og sol.☀️

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg