Nytt restegarnsprosjekt – Gratis oppskrift

Jeg hadde jo igjen en del Big Delight etter nålebindingsprosjektet.

Copyright: Strikkekjerring

Det viste seg at det faktisk var hele 61 gram igjen på nøstet.

Big Delight har hele 100 gram på ett nøste, så da tenkte jeg at her kunne jeg få nok til et eget prosjekt.

Jeg fant en gratis oppskrift på et skjerf, så da har jeg begynt på det.

Her skal man strikke frem og tilbake hvor man øker på starten i hver omgang og på hver side av midtmasken på annenhver omgang.

Siden garnet er flerfarget blir det jo litt mønster bare av det også.

Meningen er at det skal strikkes en i-cord til slutt rundt hele kanten.

Jeg får se om det blir nok garn til det, eller om jeg må gå for en annen kant.

Skulle det bli mer garn igjen, kan jeg faktisk hekle dette garnet inn i bestemorrutene som jeg har heklet i Freestyle og Nepal.

Dette garnet er i samme tykkelse.

Så her ser jeg ikke mørkt på at jeg skal få brukt opp absolutt alt garnet.

Så skal det være klart for å begynne på et nytt prosjekt etter det, uten at jeg har lagt ett eneste gram restegarn til lagring i 2023.

Det kan man trygt si er nye toner fra meg, ha, ha…

Restegarnet har blitt lagret over år, så jeg har flere kasser til hvor det er restegarn etter tidligere prosjekter.

Men nå skal det altså være slutt på slike uvaner.

Hvis du har lyst til å strikke et slikt skjerf, så ligger link til gratis oppskrift under her.

Copyright: Garnstudio

 

MØNSTER: STRAWBERRY BLUSH

GARN: I OPPSKRIFTA AIR, JEG BRUKER BIG DELIGHT

PINNER: 5 MM

GARNMENGDE: 50 GRAM

 

Ny arbeidsuke etter at noen kanskje har hatt fri i pinsa.

Det har ikke vi hatt, men vi går likevel rett på ny arbeidsuke.

Vi har frokost til folk som ligger på rommene og får straks besøk av en av leverandørene våre, før vi skal ha åpent i dineren.

Mange planer skal legges og små puslespill skal løses og kanskje man får dem til å passe.

Det er veldig mye som skal være på plass for sommersesongen er i gang for alvor og vi har lite tid for å få det utført.

I tillegg har vi masse lukka selskaper og lunsjer som skal gjøres, så her gjelder det å ha tunga rett i munnen og utnytte tiden godt.

Helst skulle man lagt inn litt “slækk” her og der også.

Bakdelen med det er at da sitter man og tenker på alt man har å gjøre, så det er som oftest ikke med god samvittighet at man skal gjøre et forsøk på å slappe av.

Vi vet at arbeidet ikke gjør seg selv, men står det er og venter på at vi skal komme å gjøre det.

Værgudene er ikke helt med oss denne uka heller, så det må man også ta med i beregningen når planer skal legges.

 

HA EN NYDELIG TIRSDAG!!

FØLG MEG GJERNE HER:

FACEBOOK: Strikkekjerring

INSTAGRAM: Strikkekjerring.blogg.no

 

 

 

3 kommentarer
    1. Jeg er imponert over hvor kreativ du er, både med håndarbeidsprosjekter og med å få tida til å gå opp på mange hold! 😊

      1. Jeg skulle gjerne hatt enda bedre tid til kreativt håndarbeid, men de dagene kommer nok i fremtiden.🤗🤩👌🏻🧶

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg