Nytt garn og nytt prosjekt på pinnene.

Reklame | Ullkurven

Høsten er så fin! Da kommer det alltid nytt garn og masse nye mønstre.

Å prøve ut en helt ny garntype er alltid spennende og jeg bruker gjerne litt tid på å finne ut hva jeg kan strikke av det.

Pretty Print er et helt nytt, entråders ullgarn. Perfekt til toving eller til gensere, luer og interiør som puter og pledd. Bruksområdene er mange, så her er det ikke vanskelig å finne prosjekter.

Copyright: Strikkekjerring

 

I går kveld la jeg opp til et par tøfler, som du kan lese mer om og finne mønster til HER

Garnet er nydelig å strikke med og gir striper i lekre høstfarger. Det ser ut til at flettene kommer godt fram selv om garnet er flerfarget. Garnet fins i 6 forskjellige farger og du finner det HER

Copyright: Gjestal

 

Fin pris er det også: 79 kr for 100 gram

Disse tøflene skal strikkes fra tåa og opp og skal toves litt etterpå.

Jeg er spent på hvordan det tover og hvordan resultatet blir. To be continued, he, he…….

 

Jeg er i full sving med kakebaking. I dag er det nemlig Strikkekafe hos oss, så da trengs det kaker.

Vi holder også fremdeles på med rundvaskingen, men vi er kommet langt. Vi ble helt ferdige med det ene kjøkkenet i går og fikk bonet gulvene 3 strøk i går kveld. På matlageret har jeg halve rommet igjen, så det SKAL jeg bli ferdig med i dag. Det andre kjøkkenet er også godt i gang, så det kan hende vi ikke har så mye igjen når dagen er omme.

Men etter en titt i skapene til minsten, måtte vi justere om litt på planene i dag. Han har nemlig ikke en eneste finbukse eller skjorte i skapet som er passe. Han har vokst ut av alt, så vi har bedt om fri 1 time fra skolen i dag, så han og jeg skal på en liten shoppingrunde. Jeg skal hente ham på skolen litt før kl 1 og så tar vi ferga og kjører til Ørnes for å se om vi kan finne noe som passer. Vi skal i konfirmasjon på lørdag, så han må ha nye klær.

Vi må være kjappe på den handleturen, siden jeg må hjem igjen i god tid før strikkekafeen, så vi får nok ikke handlet så mye annet enn klær til ham.

 

Men nå skal vaskebøtta bli fylt opp av mer vaskevann og kluter og mopper skal fram igjen.

 

HA EN SUPER TORSDAG!!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg