Hjerteflette lommetøfler – Norsk strikkeoppskrift

Lommetøfler er så kjekke å lage!

Det går kjapt unna og de tar lite plass i veska. Å fryse på føttene er ikke noe særlig og da er det absolutt beste ull på føttene.

Disse lommetøflene er tovet og er derfor litt tykkere enn vanlige lommetøfler, så da fryser du garantert ikke.

Med en flott flette midt på foten, blir det litt ekstra pynt på tøflene dine.

Copyright: Anne Marit Hoem

 

MØNSTER: HJERTEFLETTE

GARN: NEPAL

PINNER: 4 MM

STØRRELSE: 36-42

 

Totalt trenger du 3 nøster Nepal i alle størrelser, så dette blir billige tøfler.

De strikkes fra tåa og opp, uten hælfelling.

 

Jeg er godt i gang med brødbaking og kakebaking. Lørdagskafe betyr at det går ekstra mye kaker.

Musikermannen og minsten er kommet seg avgårde til Bodø for å spille fotballkamp. Ja, ikke musikermannen altså. Han holder seg nok trygt på sidelinja, he, he…

Hvis de rekker det, kommer de nok hjem ca 18.30 i kveld, så da får jeg lage til litt varm mat til kvelds.

Akkurat nå regner det, men jeg håper det gir seg til i ettermiddag. Jeg har tenkt meg en tur ut og gå og det er alltid koseligere å gå når det ikke regner.

I kveld blir det nok å lande i sofakroken hele gjengen og sjekke ut om det er noe å se på TV. På pinnene har jeg flere prosjekter og jeg er ikke sikker på hva jeg skal strikke i kveld. Enten blir det capslue eller genseren til minsten. Jeg får se hva jeg har mest lyst til å strikke på i kveld.

 

Hva er lørdagsplanene hos deg?

HÅPER UANSETT AT DEN BLIR KJEMPEFIN!!

7 kommentarer
        1. Hvis du klikker på linken etter der det står mønster kommer du til siden der mønsteret selges.🤗🧶

      1. Hvis du klikker på linken etter der det står mønster kommer du til siden der mønsteret er å få kjøpt.💕

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg