Nye trykkblokker

I dag har jeg fått noen nye trykkblokker.

Copyright: Strikkekjerring

Trykkblokkene brukes til å lage trykk på skinn.

Som votter, tøfler, luer, skinnfeller og andre ting.

De jeg har fått i dag er en bord som man kan bruke som kant.

Jeg har også fått 2 skiløpere i farta. En dame og en mann.

Lammene er jo sååååå søte og her har jeg kjøpt 2 som da gjør at de kan stå speilvendt mot hverandre.

Noen snøfnugg og en sommerfugl fikk jeg også i pakken i dag.

Trykkblokker koster litt, men tar man godt vare på dem, har man dem for alltid.

Det finnes så utrolig mange fine trykkblokker og du kan bruke dem på andre ting enn skinn også.

På stoff som lin for eksempel.

Jeg kjøper trykkblokkene mine hos FJELLFORM

De har nydelige trykkblokker og du kan også få dem til å produsere dine helt egne, ut fra bilder.

Jeg gleder meg til å prøve dem ut.

Copyright: Strikkekjerring

Dagen startet med kulde og 5 minusgrader i dag.

Været er helt nydelig og hunden må man ut å gå tur med.

I dette været er det hyggelig for både 2- og 4-beinte å komme seg ut.

Her har det vært litt vindtrekk, så vannet har ikke frosset i natt, men vannet ved siden av oss har frosset skikkelig i løpet av natten.

Copyright: Strikkekjerring

Det kan nesten se ut som at snøen har lagt seg, men det er bare rimfrosten som har tatt i bruk kreftene sine.

Denne lille grana er ikke grønn lenger, men har skiftet farge til hvit i løpet av natta.

Solen har ikke fått skinne på den slik at den fikk tilbake fargen sin i løpet av dagen.

Copyright: Strikkekjerring

Himmelen er klar og blå og vi får nok en kveld med stjerneklart og måneskinn.

Det er nesten som at det ser ut som at vi bor i et maleri for tiden.

Men i morgen skal herligheten være over.

Da kommer det nedbør av den våte sorten og varmere temperatur.

 

HA EN FIN NOVEMBERKVELD!!

FØLG MEG GJERNE HER:

FACEBOOK: Strikkekjerring

INSTAGRAM: Strikkekjerring.blogg.no

 

 

10 kommentarer
    1. Nydelig når vi har disse overgangene til en hvit verden. Nydelige naturbilder.
      Er det dette som blir brukt altså, trykkblokker…nå lærte jeg noe nytt :).
      Riktig fin kveld til deg.

      1. Det har vært en vakker dag i dag.🤩
        Ja, trykkblokkene er håndlaget i bjørk. Skikkelig håndtverk som man har all sin tid.🤗

    2. Så spennende med de trykkblokkene ! Har fryktelig lyst til å lage skinnfell en gang ❤️. Skal titte nærmere på slike trykkblokker – tusen takk for tips 😊.

    3. Nydelige bilder, dette er vakkert….Sååå kaldt, her er det 10-12 grader og ventet 15 varme på lørdag..
      Vi bor i et land med mange kontraster..
      Så bra handel med trykkblokker, fine motiver! 🙂

      1. Det skal være sikkert.😅
        Store forskjeller i temperatur og vær.🤩🤗
        Gleder meg til å prøve ut de nye blokkene.🥰

      1. Visst er det det.🤩
        Det blir nok en brå overgang for deg å komme hjem til Norge i desember, men det har vært nydelige dager her i nord nå.🥰

    4. De trykkblokkene var kule☺

      Altså, jeg syns det er så vakkert når det er rim/vinter så jeg skjønner godt at du føler du bor i et postkort innimellom🥰

      Nyt dagen

      1. Jeg gleder meg til å prøve ut trykkblokkene.🤩
        Det er virkelig vakre dager her i nord nå.🥰

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg