Ny Strikkeveske!

Jeg har jobbet videre med restene mine av bomullsgarn og nå er en ny veske ferdig. Denne gang ble det en strikkeveske.

Copyright: Strikkekjerring

Det er en sånn fin følelse når man får brukt en del av restegarnet sitt, ikke sant??

Denne vesken kan fylles med ditt fineste garn, klart til neste strikkeprosjekt, strikkepinner, maskemarkører og alt du måtte trenge å ha mens du strikker.

Jeg har fortalt at jeg er veldig glad i norske tradisjonsmønstre og synes det er viktig at de videreføres i de neste generasjonene.

Derfor skal jeg gjøre et dypdykk i denne lekre strikkeboka som omhandler akkurat norske tradisjonsmønstre og den inneholder såklart mange fine norske mønstre.

Boka er laget av de superflinke norske strikkedesignerne Wenche Roald og Annichen Sibbern Bøhn.

I boka ligger det også ved klassikeren Norske Strikkemønstre fra 1929!

Herlig!

Copyright: Strikkekjerring

Nå har jeg altså heklet totalt 3 slike nett av restegarnet mitt.

Denne første ble et handlenett.

Alle 3 er heklet av bomullsgarn, type Muskat og lignende, lagt dobbelt på krok 4.5 mm

Copyright: Strikkekjerring

Et strandnett har det også blitt.

Disse nettene er supre gaver til venninner og også fine som julegaver.

Et lignende mønster finner du gratis HER

De er lette å lage og du bruker ca 225-250 gram garn totalt per nett.

 

I går var vi så heldige at sola var fremme noen få timer, men på ettermiddagen skyet det over og i dag øser regnet ned igjen.

Da er det sannelig godt man har rikelig med pinner og garn og andre hobbyting å kose seg med, for utearbeid blir det ikke i dag.

 

HA EN TRIVELIG TIRSDAG!!

 

Følg meg gjerne her:

Facebook: Strikkekjerring

Instagram: Strikkekjerring.blogg.no

 

13 kommentarer
    1. De er flotte! Har et helt nett full av bomullsgarn. Annet heklegarn, noe tynnere. Må tømme kottet å få orden på sakene. Fikk sokkeblokkere i postkassa i dag, og jeg har strikket litt. Har også strikkegarn. Men er ikke så driftig som du. Nyt dagen.

      1. Kanskje du kan legge det 3-dobbelt?
        De blir utrolig sterke og tåler mye vekt disse nettene.🧶
        Nyt sommerkvelden!🤗

    2. Veldig fint nett, fin avslutning, virka solid på vis, hanken med fastmasker.
      Jeg har lenge tenkt jeg skal hekle meg nett for å ta med i butikken ved kjøp av frukt og grønnsaker i løs vekt. Men planen ligger foreløpig bare der som en plan. God tirsdag :).

      1. De er raske å lage og blir veldig solide.🤗🧶Nett til frukt og grønt er også veldig lurt.😊👍🏻

    3. Du har fått meg i gang med å tømme bomullsgarn-restene 😀 Nett nr 1 er ferdig og nett nr 2 i gang 😀

      Takk for en inspirerende og morsom blogg 😀

      1. Så hyggelig at det kunne være til inspirasjon.🤗🧶Det er sååå kjekt å få ideer til å få brukt opp restegarnet.🧶 Ha en fin kveld og Kos deg med heklingen.🧶☀️

    4. Herlig, veldig kjekke nett…kanskje jeg skulle få laget et par jeg også…Fine julegaver også dette!
      God kveld videre…Kos deg 🙂

      1. De hjemmelagde julegavene er de beste og det alltid kjekt å være ute i litt god tid.🤗👍🏻🧶

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg