Ny Sommertopp – Norsk oppskrift

Endelig kom den!

Copyright: Anna Ventzel

Anna Ventzel har så utrolig mange fine strikkeoppskrifter og i dag har hun kommet med en helt strikkeoppskrift på en sommertopp.

En skikkelig lekker sak i tynn alpakka og Trio 2 fra Isager Yarn.

Jeg tipper at det er mange som kommer til å strikke denne fremover.

Kanskje i en frisk vårfarge??

Her skal man strikke med 2 tråder sammen.

Mønsteret er også kommet ut på norsk, så da er det bare fryd og gammen.

Copyright: Anna Ventzel

Se bare det fine hullmønsteret og de lekre detaljene på skuldrene!

Selv om garnet er tynt skal det strikkes på pinne 3 mm og har da en strikkefasthet på 21 masker per 10 cm.

Den skal strikkes ovenfra og ned.

Link til mønsteret finner du under neste bilde.

Copyright: Anna Ventzel

 

MØNSTER: SHORE TEE

GARN: ISAGER YARN ALPACA 1 OG TRIO 2

PINNER: 3 MM

STØRRELSER: BRYSTVIDDE 94-129 CM

 

Jeg er tidlig oppe, fastende og klar til å reise å få tatt blodprøver i dag.

Matpakke og medisiner er med, så rekker jeg å spise frokost på ferga hjem.

Så skal jeg rett på jobb og være der til i ettermiddag.

Ute regner det så det plasker.

Den eneste fordelen er at det blir mindre snø av det og det er ikke meg i mot.

I dag er det 31 år siden vi forlovet oss, så her kommer markeringer og feiringer i flere dager på rad.

Nå skal jeg kjappe meg og komme meg i bilen, så ikke ferga går fra meg.

 

HÅPER DU FÅR EN NYDELIG TIRSDAG!!

FACEBOOK: Strikkekjerring

INSTAGRAM: Strikkekjerring.blogg.no

 

8 kommentarer
    1. Eg vil først etterlyse bursdagshelsinga mi til din mann. Håper han fikk den…
      Håper du får et godt resultat på blodprøvene dine.

      1. Musikermannen har fått overbrakt hilsenen fra deg.🤩🥰
        Det ble en hektisk dag i går, så i ettermiddag har jeg lest opp alle hilsener til ham og han takker så mye.🎉🎊🎈🎁

      1. Jeg frykter for at jeg bare MÅ ha denne.🥰🙈🧶 Håper du har en fin dag i nord.🤩🤗

    2. Lekker topp! 😊 Plaskende regn lover bra for snøsmeltinga. vi skulle hatt litt regn i Spania også. Det er veldig tørt her.

      1. Med litt plussgrader har det smeltet en del på veiene i dag, så det er godt.🤗
        Det kan jo være greit at det kommer litt regn i Spania også.😊👌🏻

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg