Norske Designere: Lill Chatrin Schei

I en serie fremover, kommer jeg til å løfte fram de fantastisk flinke norske designerne vi har.

Copyright: Lill Chatrin Schei

Først ut er den utrolig flinke strikkedesigneren Lill Chatrin Schei.

Kanskje best kjent som Lillcat.

I mange, mange år har hun gledet oss med sine flotte design på sokker, votter, festdrakter, julekuler og mye, mye annet.

Hun har laget alonger og har også sin egen VIP-klubb der du kan være med og strikke ett helt nytt sokkedesign hver måned.

Hun har sin egen Facebookgruppe Lillcat Design med over 10000 medlemmer hvor alle kan strikke og kose seg med hennes design og få hjelp hvis de står fast.

Der ligger det også mange filer med gratismønstre du kan laste ned selv.

Siden hennes finner du HER

På bildet over her finner du ett av hennes sokkedesign.

Hun har også mønstre til salgs på Ravelry og sokkene du ser på bildet kan du få kjøpt i en pakke på 7 mønstre på Feskarsokker

HER

Copyright: Lill Chatrin Schei

Lill Chatrin har jeg møtt i levende live og jeg kan love dere at hun er en fantastisk koselig dame.

Hun er enormt kunnskapsrik og bruker utallige timer på å utvikle nye mønstre som vi alle kan ha stor glede av.

Jeg vet at hun har hatt det tøft på det private plan de siste årene, men hun har likevel stått på og gitt ut nye mønstre og jobbet iherdig videre og vært tilstede for de som har trengt strikkehjelp.

Vottene på bildet over her heter Hjerte til Hjerte Vott og mønsteret finner du

HER

Copyright: Lill Chatrin Schei

Ett av mønstrene som hun er veldig kjent for er Kari Sokk, som er ett nydelig mønster som du sikkert kjenner igjen i ullklærne til Kari Traa.

Mønsteret er en del av en serie med dette flotte mønsteret og mønsteret til sokkene finner du

HER

Copyright: Lill Chatrin Schei

Her i nord er hun likevel kanskje mest kjent for å ha gitt ut mønster på Nordland Festdrakt til gutter og jenter og det er mange småbarn som løper rundt og feirer 17. mai og andre festdager i hennes design.

Mønsteret til Nordland Festdrakt til jenter finner du

HER

Hun har veldig mange flinke teststrikkere som hjelper henne å teste ut nye design og siden hennes er full av flotte bilder som de har strikket.

Jeg har holdt meg til å vise bilder som hun selv har lagt ut og håper hun tilgir meg for det.

Det kan ellers bli svært tidkrevende å spørre alle som har strikket for henne om lov til å bruke bildet deres for designene til Lill Chatrin.

En annen ting hun holder på med er garnfarging.

Hun farger opp de lekreste hesper med garn, både med og uten glitter.

Jeg har selv et nydelig hespe liggende som jeg har kjøpt hos henne.

Jeg har ikke tatt meg råd til å bruke av det enda.

Jeg må liksom finne et mønster som er garnet verdig.

Garn kan du få kjøpt ved å ta kontakt med henne via nettsiden hennes

GARNKISTA

Jeg vil fremover skrive flere innlegg om våre flotte, norske designere.

Hvis du er designer selv eller har en flink designer du vil at jeg skal skrive om, så ta gjerne kontakt.

 

HA EN STRÅLENDE STRIKKEDAG!!

 

Følg meg gjerne her:

Facebook: Strikkekjerring

Instagram: Strikkekjerring.blogg.no

 

10 kommentarer

Siste innlegg