Nordnorsk Festgenser!!!

Reklame | Reklame Link Ullkurven

I Nordland er vi utrolig stolte over vår flotte Nordlandsbunad, som flere ganger har blitt kåret til Norges fineste bunad.

Nordnorsk Festgenser er inspirert av dette flotte mønsteret og jeg har vært så heldig å få inngå et samarbeid med designeren av mønsteret – Therese Gulbrandsen Sjåfjell.

Nordnorsk Festgenser strikkes nedenfra og opp i Alpakka Wool. Mønsteret er både til barn og voksne og spenner seg fra størrelse 4/5 år opp til XXL.

Bladmønsteret strikkes inn, men blomstene broderes etterpå med maskesting.

Vi diskuterer ofte hva som er finest, grønn eller blå. Hva syns du?

 

GARNPAKKE: NORDNORSK FESTGENSER

Jeg synes begge er like fine, men hvis jeg skulle velge farge på genser hadde det kanskje blitt blå.

I dag har det vært hektisk med mye å gjøre.

Jeg fikk bestilling på en marsipankake med maritimt tema og det har vært mye å gjøre i kafeen også.

Det ble bare en bitteliten tur inn på syrommet i dag, så jeg får fortsette i morgen.

Jeg har enda flere luer som skal syes og ikke minst munnbind. De går unna som varmt hvetebrød, he, he…

 

Snart helg igjen. Ukene flyr avgårde. Vi venter enda på sol og varme her i nord. I mellomtiden får vi holde oss i gang med strikking og innesysler. Langtidsvarselet lover sol og nå får vi virkelig håpe at det er sant.

 

ØNSKER DEG EN FIN TORSDAGSKVELD!!

 

4 kommentarer
    1. Så fine gensere. Jeg elsker grønt….Men akkurat her synes jeg den blå genseren var finest. Blomster og blader kommer mer frem rett og slett. Kontraster blir større!
      Ser herlig ut den kaka da……skikkelig kul!

      1. Ja, det er virkelig fine gensere. Jeg kunne nok godt hatt begge fargene, men hvis jeg må velge må det nok bli blå.
        Håper gutta på båten ble fornøyd med kaka.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg