Noen som vet??

Vi holder på med oppussing både ute og inne og på kjøkkenet hadde vi en kjøkkenøy som gikk ut fra veggen med skap og skuffer på begge sider.

Det hender seg jo at ting stikker seg bak skuffer og da vi skulle ta ut selve konsollen, fant jeg denne nydelige juleposen her.

Copyright: Strikkekjerring

Jeg har åpenbart tatt vare på den siden jeg syntes den var fin.

Jeg har alltid likt vakre ting og har tatt vare på mye rart opp gjennom årene.

Da er det også sånn at jeg gjerne liker dem så godt at hvis noen kommer og spør om å få kjøpe det, så vil jeg ikke kvitte meg med det, selv om de kanskje byr meg en bra pris.

Denne posen inngår også i slike ting jeg liker og vil ta vare på, så den hadde nok ikke røket for en tusenlapp engang, hi, hi…

Vi flyttet inn i huset i 1996 og da var huset 1.5 år gammelt.

Det stod ferdig til jul i 1994.

Jeg kan ikke huske denne butikkjeden her.

Bravo. Er det noen av dere som husker den og aner fra hvilket årstall denne posen kan stamme fra??

Jeg kan tenke meg at den kan være fra 90-tallet, men samtidig kan det være at jeg har funnet den ett annet sted og tatt vare på den.

Det hadde vært morsomt å vite hvor gammel den er, så hvis det er noen av dere som husker det vil jeg gjerne ha hjelp til å finne det ut.

Copyright: Strikkekjerring

Denne uka her har jeg laget enorme mengder med mat og bakt masse kaker.

12-14 timers arbeidsdager har det vært hver dag.

I dag skal jeg bare ett par timer på jobb, så da er det tilbake til oppussing hjemme.

Copyright: Strikkekjerring

Dagens prosjekt er å begynne å legge gulv i stua.

Kjøkkenet må vente litt siden vi mangler ting vi trenger der.

Over her er en av kakene som ble bakt denne uka til en catering av snitter og kaker.

Copyright: Strikkekjerring

På Tapasbordet i går hadde jeg laget mange forskjellige retter, blant annet:

Foccachiabrød

Kyllingklubber

Spanske Kjøttboller

Lefserull

Bruschetta m/pepperrotkrem, syltede epler og spekeskinke

Djevelegg

Baconsurrede dadler

Ostesticks

Aiola

Gresk salat

Tzatziki

Copyright: Strikkekjerring

I dag regner det, så da blir det bare innearbeid og det er greit at det blir litt framgang på den fronten.

De siste dagene har vært travle, så jeg har ikke rukket å gjøre så mye annet enn å jobbe og sove.

Jeg gleder meg til å få gulvet på plass i stua, så kan jeg faktisk begynne å sette litt ting på plass og henge opp gardiner igjen.

Jeg har gjort ferdig finflikkingen på lister og har skrapt maling av vinduene, så jeg sier meg ferdig med malearbeidet i stua.

Strikkepinnene har jeg knapt rørt denne uka, men nå skal det komme bedre tider i neste uke.

Jeg kjenner at jeg egentlig får litt strikkeabstinens og alle vet at de som har abstinens skal man ikke pille på nesen.

Da kan de fort bli litt sure, hi, hi…

Så det er nok best at jeg får litt tid til å strikke også fremover, ha, ha…

 

HA EN STRIKKEGLAD SØNDAG!!

 

Følg meg gjerne her:

Facebook: Strikkekjerring

Instagram: Strikkekjerring.blogg.no

 

 

18 kommentarer
    1. Bravo var ukjent for meg, men motivet virket veldig kjent. Sikkert mye brukt..
      Så mye god mat og tapas – ja det er mat jeg virkelig er glad i …gå sånn og plukke, det nytes!
      Kos deg med dagen!

      1. Det har sikkert vært trykket på mange poser til jul dette.😊
        Litt synd at posene med julemotiv er borte. Jeg har ikke sett det de siste årene i butikkene.
        Tapas er så absolutt veldig god mat.🥰

    2. Den lille posen virket litt kjent, men jeg vet ikke… Blir spennende å høre om noen vet! Der var det sannelig mye flott på fatene. Så mye godt og spennende du lager! Gjestene dine er superheldige! 😀 Tror du må få gjort noe med den strikkeabstinensen din, ja. Slikt kan jo gå ut over familiemedlemmer også, hihi 🤗

      1. Det ser ut til at det er en dagligvarekjede på 90-tallet som het Bravo.🤗
        Ja, nå må jeg ta meg litt tid til strikking både for min egen og resten av huset sin del.😅

    3. Du er altså ei imponerende dame på alle måter, for en vanvittig energi du har som klarer så mye hardt arbeid. Tar av meg hatten i stor respekt for deg. Ha en nydelig søndag med eller uten strikkepinner 😄❤️👍✅️

      1. I dag skal det strikkes litt også, ikke bare jobbes.😅🧶
        Det er nok bra for alle parter.😂

      1. Jeg har nok ikke vært på julehandel i Tromsø.😅 Før i tiden pleide vi gjerne å passe på å ha juleposer å ha gavene i når vi gav bort julegaver, så det kan hende det er slik den havnet i hus.🤔

      1. Det ser ut til at det var en dagligvarekjede på 90-tallet en gang og at det var en slik butikk her i nærheten.🤗

    4. Tror ikke jeg har hørt om BRAVO ….

      Men her var det mye god mat altså! Det er godt med noen pauser innimellom all oppussing 🙂
      God mandag til deg 😀

      1. Fikk hjelp til den.👍🏻😊
        Det var visstnok en dagligvarebutikk her i nærheten som het Bravo på 90-tallet.🤗
        En herlig høstmandag ønskes deg.☀️🍂🍃

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg