No kjæm han mæ ´an!

Været skifter så fort at hvis du ikke følger med og ser på himmelen, blir du klissblaut før du vet ordet av det!

Copyright: Strikkekjerring

Slik utviklet det seg på bare noen få minutter nå i ettermiddag.

I front av bildet ser du at sola skinner og oppe til høyre er det blå himmel.

Men grå skyer kom veltende i en kjempefart og vi hørte at det begynte i tordne, mens jeg sprang rundt og berget inn klærne fra snora og alle ting som ikke skulle bli våte.

Jeg rakk akkurat inn med det siste før det begynte å regne.

Spektakulært vær, altså!

Copyright: Strikkekjerring

Bare litt tidligere var været slik, med strålende sol og varmt på turen med hunden.

Hun elsker å løpe i grøftene der det er vann, men i dag gikk vi ett sted hun ikke hadde gått før og ett sted var vannet i grøfta dypere enn hun hadde regnet med da hun stupte uti.

Det kan hende seg at hun var rask opp, ha, ha…

Nedkjølt ble hun om ikke annet, men det var ikke riktig så kjekt å ta på henne bilbeltet og feste henne i bilen, må jeg si…

Copyright: Strikkekjerring

Det går mye sau i marka og her har vi båndtvang hele året, så hunden er alltid i bånd.

Sauer så vi, men det var såvidt de orket å løfte på hodet da vi gikk forbi.

Denne planten her liker de åpenbart ikke og det skjønner jeg godt, så mange pigger som det er på den.

Copyright: Strikkekjerring

Det er flott utsikt ned til Ågvannet når man går på denne turen.

Vannet deles på midten mellom 2 kommuner: Meløy og Rødøy.

Da jeg kjørte avgårde i dag, så jeg en politibil med blålys på veien ned mot fergekaiet og det er så sjelden vi ser politibiler her at jeg kvapp med det samme.

Sertifikatet har jeg jo nå fått på app på telefonen, så det slipper jeg å tenke mer på når jeg er ute og kjører.

Som oftest når vi ser politibiler her, så er det i forbindelse med trafikkontroller og det har de en del av i turistsesongen, siden det er stor trafikk mellom fergeleiene.

Så det kan vel hende at det var en fartssynder som ble innhentet av lovens lange arm. Hva vet jeg??

Det er fint at de tar seg en tur av og til.

Nå er vi lovet regn noen dager, så da blir det innejobbing de neste dagene.

Jeg skal benytte tiden til å få gjort unna regnskap.

Det er omtrent like gørr kjedelig som at det regner, men nødvendig er det begge deler.

Nå skal vi få stappet turistene inn dørene så de ikke drukner i regnet, stakkars.

Det er fullt hus hos oss og særlig for syklister og motorsyklister er det godt å få ligge i en god seng når været er slik.

 

HA EN TORDENFRI KVELD!!

 

Følg meg gjerne her:

Facebook: Strikkekjerring

Instagram: Strikkekjerring.blogg.no

 

8 kommentarer
      1. Ja, vi rakk å grille før skyene kom, så det var fint.🤗
        Det er ikke så ofte at været skifter sånn superfort her, men det er fascinerende å se på.💦☀️

    1. Ja, man må ha nesa i været. 😀 Passe på 🙂 Jeg er syk og inne akkurat nå om dagen så ikke så farlig, men viktig ellers. For regnet kommer brått 😮 Heldigvis bare fint vær i fjellet når vi var på tur 🙂

      1. Huff da!😱
        Godt du ble syk når du kom hjem fra fjellet og ikke mens du var der.😊
        I dag trenger vi ikke å lure på været, for det øser ned fra luften.💦💦

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg