Nisselua er klar!

Du slette min tid hvor god rute jeg er i, he, he…

Copyright: Strikkekjerring

Å være ferdig med ei nisselue i oktober er jo å være i god rute, vil jeg se.

Men denne lua er nok ikke til meg, men heller til noen som er noen (få) år yngre enn meg.

Her har jeg prøvd ut ett for meg nytt garn.

Alpakka Storm har jeg nemlig ikke strikket av før.

Der er absolutt et godt garn å strikke av.

Mønsteret er på norsk og fins i ett hefte hos Viking Garn.

Her må man tvinne litt tråder og strikke med 3 farger på noen omganger, men på en lue går jo det ganske så kjapt, så da er det greit.

Kanskje du også har noen som trenger en ny lue med nisser på i desember?

Da finner du link til katalogen under her.

 

MØNSTER: NISSELUE

GARN: ALPAKKA STORM

PINNER: 3.5 MM

STØRRELSE: 8-10 ÅR

 

Copyright: Strikkekjerring

Akkurat nå er vi på en lang fergetur ut i havet.

Vi har en konsert i morgen på hjemplassen til Musikermannen.

Jeg gleder meg til å se stedet vi skal ha konsert på, for det er spesielt.

Det kommer nok noen bilder derfra i morgen.

Vi har med bobilen, men skal besøke svigermor når vi er der.

Copyright: Strikkekjerring

I neste uke lir det mer reising.

Da skal vi endelig reise til Nederland for å besøke Sobi.

Gjett om vi gleder oss til å langt om lenge få holde dette lille sjarmtrollet.

Hun er utrolig lik våre barn som små.

Det er nesten så det er nifst!

Man skulle ikke tro moren har vært med på produksjonen i det hele tatt.

Hun er mørk og har brune øyne, så det er rart at Sobi ikke har fått noen av morens farger.

Det skal også bli fint å besøke ett for oss helt nytt land.

Nederland skal visstnok ha mye som er verdt å se og da er det jo kjekt med noen som er kjent der fra før.

Nå kommer vi jo først og fremst til å bruke tiden mest mulig sammen med barnebarnet vårt og familien, så det er jo ikke sikkert vi får tid til å se så mye av Nederland denne gang, men litt må vi jo få med oss når vi er der.

I morgen skal vi reise hjem for å jobbe litt før vi skal pakke og reise søndag kveld.

 

HA EN RIKTIG FIN HØSTKVELD!!

FØLG MEG GJERNE HER:

FACEBOOK: Strikkekjerring

INSTAGRAM: Strikkekjerring.blogg.no

 

 

 

 

6 kommentarer
    1. Flott lue. Og så moro det må bli og endelig få ta på og holde barnebarnet. Nederland er flott. Jeg har vært der et par ganger. En spennende uke på besøk i Hønefoss sin vennskapsby Emmeloord som 15 åring, du vet sånn utveksling de kaller. Og så var jeg tre dager i Amsterdam for noen år siden på en styresamling. Kos dere masse.

      1. Herlig!🤗
        Ja, har hørt at det skal være ett flott land.👌🏻
        Vi har hatt besøk av mange fra Nederland i sommer og det er herlige mennesker.😍

    2. Du er ikke bare i rute med nisselua men ute i god tid, vil jeg si. 😃 Lykke til på konserten! Det blir nok stor stas å få møte og tilbringe tid med deres lille barnebarn i Nederland, ja ❤️

      1. Ja, nå skal det bli godt å endelig få møte henne.😍
        Bare litt ting å gjøre unna, så er vi klare til å reise.🤩

      1. Hun er utrolig lik guttene våre som baby og er et skikkelig sjarmtroll!🥰😍
        Vi gleder oss masse til turen!🤩🤩

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg