Når ting ramler ned på nesa di.

I dag føler jeg meg litt som Askepott som ba kusken om å ta med hjem det som havnet på nesa hans.

Copyright: Ellens Heklekrok

Av og til ramler faktisk ting ned på nesa mi.

Grunnen skal jeg fortelle deg.

Sist vi var på husflidslagsmøte, hadde vår gode mentor i skinnsøm, ett par grytekluter som hun hadde fått i gave.

Hun lurte veldig på hvordan de var heklet.

De er nemlig litt spesielle siden de er doble med hjerter i en farge på ene siden og på motsatt side er fargene motsatt, men mønsteret likt.

I dag satt jeg og lette etter mønster på julegrytekluter som jeg har lyst til å lage.

Midt i alle julegryteklutene dukket plutselig disse opp.

Uten at jeg lette etter dem!

Så nå kom de ramlende ned på nesen min!

Var ikke det litt spesielt, eller??

Jeg kan love deg at de er herved kjøpt, så nå trenger vi ikke å lure på hvordan disse skal hekles.

Det skal sies at vi hadde en teori om hvordan det skulle gjøres, men jeg ser nå at jeg hadde nok kommet til kort der og hadde nok kommet til å bruke en god stund før jeg hadde funnet ut av det.

Nå kan jeg bare hekle etter mønsteret i stedet for å prøve og feile.

JUHU!!

Hvis du kanskje har lyst til å hekle dem, så er mønsteret på norsk og med god bildeforklaring, så det er bare å finne fram krok og garn og sette i gang.

 

MØNSTER: HJERTEGRYTEKLUTER

GARN: 1 NØSTE AV HVER FARGE AV BOMULLSGARN MED CA 100 M LØPELENGDE

KROK: 2.5 MM

 

Nå er jeg spent på om jeg er like heldig som Askepott og at jeg da har 2 ønsker igjen.

Det hadde jo vært morsomt.

Vi får se hva som skjer.

Vi har vært tidlig oppe og jeg har gitt Minstemann en kjapp hårklipp på morgenen.

Nå er han på vei til Bodø med hurtigbåt sammen med kompisene og han skal gjøre julehandel og skal så klart spise masse god mat.

Her hjemme skal jeg bake litt og vi skal lete fram julelysene som skal være ute og se hva som virker og ikke.

Det er jo slett ikke umulig at noe må byttes ut.

I morgen skal vi ut og reise og da er det kjekt å vite om vi trenger å kjøpe noe nytt.

Været er fremdeles like strålende vakkert ute, så det er ikke mulig å ikke få julestemning når man er ute.

Takk så mye for besøket og jeg ønsker deg en strålende dag!!

 

FØLG MEG GJERNE HER:

FACEBOOK: Strikkekjerring

INSTAGRAM: Strikkekjerring.blogg.no

 

 

 

11 kommentarer
      1. Jeg også.🥰
        Snakker om flaks at de plutselig dukket opp foran nesa mi.🤩
        En herlig fredag ønskes deg også.🤗🥰

    1. Takk for påminnelsen, jeg må også sjekke om mine julelys ute virker som de skal. Jeg fikk lyst å prøve meg på de gryteklutene, for de var så søte og fine. Tror jeg så en YT video om hvordan for en stund siden, men lagret den ikke så da er det greit med mønster. Ønsker deg en fin fredda, klem 🤗

      1. Kanskje det fins en YT video også, ja?🧶
        Mønsteret her hadde en del bilder, så jeg tror det skal gå fint å hekle dem.🤩
        Ha en fin fredagskveld!🤗

    2. Heldig du som kan hekle. Det lærte eg aldri og eg kløna.
      Skal si du hadde flaks da de nydelige gryteklutene dukka opp. Ha ei strålande helg. ❄️🌤

      1. Kjempeflaks at jeg fant dem.🤗
        Jeg trodde kanskje det var et veldig gammelt mønster slik at det var vanskelig å finne.🧶

    3. Veldig søte grytekluter, og grytekluder er jo alltid “handy”. Jeg tror ting liker å falle ned på nesa di, så bare vent å se… 😉 Jeg får yngstejenta på besøk i helga, og hun vil også ha mammaklipp 😀

      1. Jeg følte meg litt sånn ekstra heldig i dag når jeg fant dem uten å lete etter dem.🤗🧶
        Mødre er kjekke frisører å ha.🤩🥰

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg