Uke 3: Nå skal det veies igjen!

Det er med litt skrekkblandet fryd jeg leter fram vekta denne mandags morgenen.

Copyright: Strikkekjerring

Har jeg klart å slanke bort noen gram, eller har (huttetu!) vekta økt i løpet av uka??

Jeg føler vel ikke at jeg har vært særlig flink denne siste uke.

Det har vært travelt, så jeg synes ikke jeg har strikket noe særlig.

Men, her er det bare å krype til korset og oppsummere hvordan det har gått etter 3 uker med slanking.

Det som uansett er positivt, er at garnlageret umulig kan ha vokst.

Det er ikke kommet inn mer garn i huset i løpet av uka, heldigvis.

Denne uka har jeg prøvd å strikke ferdig en del av garnet med Freestyle og Nepaltykkelse.

På første innveiing veide garnet 592 gram.

Nå har jeg veid garnet på nytt og nå veier det 370 gram.

JUHU!!

Da har jeg faktisk slanket vekk 592-370=222 gram av dette garnet!

Nå ble jeg litt lettet altså!

Som dere ser, har jeg en lue på pinnene der i restegarnet.

Men, så var det garnet av tykkelse superwash/merino med strikkefasthet 22/10 som jeg har strikket mye av de 2 foregående ukene.

Copyright: Strikkekjerring

Her ser dere hva som er igjen av alt garnet jeg begynte med i denne tykkelsen.

Der begynte jeg med 762 gram garn.

I forrige uke veide garnet jeg hadde igjen 124 gram.

Nå har jeg kun 25 gram garn igjen av denne tykkelsen!

Det vil si at jeg denne uka har strikket opp 99 gram av dette garnet.

De 25 grammene som er igjen, skal få ligge litt på vent til jeg henter fram mer av garnet mitt, slik at jeg får flere farger.

Det beige og det grå ble så like at jeg ikke vil strikke inn striper i restegarnsteppet mitt der, siden fargene går mer eller mindre i ett.

Jeg vil gjerne ha litt kontrast på stripene.

Den siste uka har jeg altså strikket opp 222+99=321 gram garn.

Det er faktisk omtrent like mye som i de 2 foregående ukene.

Etter uke 2 hadde jeg strikket opp totalt 638 gram og med denne uka på 321 gram har jeg totalt slanket vekk

638+321=959 gram garn på disse 3 ukene!

Det er nesten 1 kilo det!

Total vekt på alt garnet som var i kassen da jeg begynte var 2373 gram garn og da skal jeg ha

2373-959=1414 gram garn igjen.

Det vil jo ta noen uker til før jeg er i mål med den planen.

Hva har jeg så laget denne uka av restegarnet?

Jo, en del er jo forsvunnet inn i restegarnsteppet og noen gram er i lua jeg holder på å strikke der.

Men, jeg har jo gjort ferdig noen flere ting.

Copyright: Strikkekjerring

Et slikt Calorimetry-pannebånd er strikket og jeg har brukt små rester til å hekle en blomst til pynt.

Copyright: Strikkekjerring

Veldig mange små rester er brukt i denne strikkede ruta, som senere skal bli til flere.

De skal jeg hekle sammen slik at de blir til ett teppe.

Absolutt alle smårester, helt ned til ca 15 cm er blitt strikket inn her.

Det var en fryktelig jobb å feste alle trådene skal jeg si dere!

Copyright: Strikkekjerring

Ett par Easter Parade-tøfler har jeg strikket til meg selv av Freestyle-rester.

Copyright: Strikkekjerring

Og her er det også strikket enda ett par tøfler i samme mønster.

Jeg er enda ved godt mot og ser at det nytter å ta litt tak i garnlageret.

Jeg vet ikke hvor stort det egentlig er enda.

Om ikke lenge må jeg begynne å sortere litt og gjøre klar en ny kasse med garn, men det blir neppe denne uka.

I dag venter vi storinnrykk av nye arbeidsfolk som skal bo hos oss i 2 uker, så her skal det vaskes, klargjøres, handles inn mat og bakes brød.

Musikermannen er i full gang med brøyting etter å ha sveiset og utbedret snøfreseren i går kveld.

Nå tar den mye bedre, så han må ta en runde og brøyte både vår vei og parkeringsplassen på jobb.

Vi har også mange andre oppdrag denne uka og en catering som skal ut døra om et lite øyeblikk.

Ny, travel uke på gang!

 

ØNSKER DEG EN FIN START PÅ DEN  NYE MARSUKA!!

FØLG MEG GJERNE HER:

FACEBOOK: Strikkekjerring

INSTAGRAM: Strikkekjerring.blogg.no

 

15 kommentarer
    1. Tips til trådfesting:-fest tråden der du begynte på forrige farge før du begynner på ny. Jeg begynte med det for et par år siden. Sist jeg strikket genser, var jeg så flink, at da jeg fellte av siste maske, var det bare 1 tråd å sy fast😊

      1. Herlig!👏🏻👌🏻👍🏻🧶
        Jeg prøver å være flink å feste etterhvert som jeg strikker, men noen ganger glir det ut.😅🙈🤣

    2. Du har vært kjempeflink og det du strikker er nyttige og gode ting. At det er mulig å finne tid i dine travle dager, det er ikkje å fatte.
      Eg har lagt vekk teppe mitt. Fikk endelig garnet eg har venta på, så da blir det genser i stedet for. Men korga med teppe står lagelig til hvis eg vil bytte på
      I dag er nedbøren blank her hos meg, så herlig!!
      Ha en fin dag.

      1. Godt å se at det minker i kassen.🧶👌🏻
        Det er lurt å ha teppet liggende i nærheten. Blir du litt lei av genseren, kan du fortsette litt på teppet.🤗
        Nyt dagen!🤩

    3. Det ser ut til at slankingen går veldig fint, og lykke til videre 🥰
      Nå har snøværet nådd Oslo, og det har lavet ned siden i går kveld og fortsetter utover dagen. Heldigvis så har vi vaktmester, og han er flink til å måke og fjerne snøen. Ha en fortsatt fin mandag, klem 🤗

      1. Det minker og det er fint.🤩
        Huff! Den snøen nå i mars vil man jo helst slippe.😨Godt dere har vaktmester som rydder vekk snøen hos dere.👌🏻

    4. Da har du slanket mer av garnlageret. Synes det var et godt tips ho Nina kom med. Her er jeg blitt rammet av omgangssyke og har slitt i flere dager. Ønsker deg en fin uke!

      1. Veldig godt tips hun kom med.👌🏻🤗
        Omgangssyke er det verste som er.😱😨
        Riktig god bedring!🤩🤗

      1. Premie, ja!🤩
        Det har jeg ikke tenkt på.
        Det må jo bli noe riktig fint, tenker jeg.🤔😍🧶

    5. Hei
      Jeg har ikke skrevet her får men jeg har lest det du har skrevet. Og jeg har fått meg en god latter av det du skriver.
      Her har jeg så mye garn at det nytter ikke å bruke rester. Rester går til ragger til gubben som han bruker hele tiden.
      Så blir der gensere til nabogutta + et par jenter som får jakker og gensere. + jeg strikket en jakke til min mor som jeg brukte bare rester.
      Nå holder jeg på med et Harry Potter teppe i to farger der er det faktisk rester i hvitt og blått.
      Ha en fortsatt god reste garn strikking

      1. Det høres ut som du får brukt mye av garnet ditt til mye fint.🤩🧶👌🏻
        Litt garn er kjekt å ha på lager, men noe av det har ligget veeeeldig lenge på lager nå.😅🙈

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg