Nå ryker Luksusgarnet mitt

Over mange år har jeg samlet og spart på luksusgarnet mitt.

Copyright: Strikkekjerring

Det er jo noe skikkelig tull!

Det finnes jo så utrolig mye fint garn, så nå har jeg bestemt meg for å “ta hull på” masse av det fine garnet jeg har.

Disse 3 hespene med Wollmeise kjøpte jeg for hvertfall 12 år siden, så nå skal de til pers.

Jeg har lagt opp til et stort sjal og i hvert hespe er det 150 gram garn, så det kommer til å bli stort.

Sjalet heter Glittering Snowscape Shawl og er fra Stephen West.

Copyright: Strikkekjerring

Jeg frykter for at denne fargen blir litt rotete, men nå har jeg strikket så langt at jeg rekker ikke opp igjen.

Det får bli som det blir og det er mulig at mønsteret kommer bedre frem når sjalet blir blokket til slutt.

Det er vanskelig å si nå hvordan det vil bli, så jeg strikker bare videre.

Egentlig skulle jeg hatt hesper som fader inn i hverandre, men det har jeg ikke og siden jeg skal bruke av garnet jeg har, får dette bli en litt annen versjon enn originalen.

Det kan jo bli bra til slutt, kanskje?

Mønsteret er lett å følge og det finnes linker til mange YouTube-videoer hvis man er usikker på hvordan de forskjellige begrepene skal strikkes.

 

OPPSKRIFT: GLITTERING SNOWSCAPE SHAWL

GARN: HER KAN MAN BRUKE MANGE FORSKJELLIGE TYPER SOKKEGARN ELLER ANNET GARN

PINNER: 3.5 MM

STØRRELSE: 218 CM VINGESPENN

Copyright: Strikkekjerring

Nøstemaskinen min dukket plutselig opp her i påska, så nå får jeg heldigvis nøstet opp garnet skikkelig.

Å nøste opp på gammelmåten med Musikermannen som hespetre er ikke akkurat favorittmetoden.

Det går veldig mye treigere og det blir runde nøster som veldig fort triller avgårde på gulvet.

Disse nøstene ligger faktisk helt i ro og det går superkjapt å nøste opp garnet fra hespet.

Jeg vurderte at jeg måtte kjøpe meg et nytt, men fant det heldigvis igjen etter at hobbyrommet mitt ble omgjort til soverom i jula.

 

I går og i dag har vi holdt på med skinnsøm i husflidslaget, så jeg har vært innom og laget trykk og i dag har jeg vært en snartur innom for å begynne å sy.

Jeg lager ett par votter som jeg skal gi bort i en gave.

Det er så absolutt en eksklusiv gave.

Bare skinnet til ett par votter har en materialpris på 750 kroner, så det skal jeg gi til noen som setter pris på det.

I tillegg kommer jo trykkblokker, farge, lintråd, skinnåler og andre ting.

Dere skal få se bilder senere.

Jeg har også fått en skatt i posten dere skal få se.

Jeg må bare få tatt litt bilder først.

 

HA EN VÅRLIG TIRSDAGSKVELD!!

FØLG MEG GJERNE HER:

FACEBOOK: Strikkekjerring

INSTAGRAM: Strikkekjerring.blogg.no

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg