Nå MÅ det gå fort altså! – Gratis oppskrift

Hvis man skal lage flere julegaver selv i år, må man nå velge prosjekter som det går kjapt unna med.

Copyright: Spar Kjøp

Det fins det heldigvis en løsning på!

Disse søte Nissegryteklutene er superraske å lage og søte er de også.

Ikke nok med det.

De er så tykke at man ikke brenner fingrene når man skal ta de nystekte pepperkakene ut av ovnen.

Hvem trenger ikke det??

Det gjør hvertfall jeg.

Jeg liker også at de ikke er så små.

Musikermannen har store hender og når han skal bruke vanlige grytekluter, får han et rart uttrykk i ansiktet og legger dem fra seg før han røsker tak i kopphånddukene og bruker dem i stedet og det vises gjerne at han har tatt ut lasagnen av ovnen etterpå, sukk….

Copyright: Spar Kjøp

Jeg ser for meg at man kan lage disse litt større og bruke dem som sitteunderlag også.

Meeeen, kanskje man skal droppe den nesen….

Tror nok jeg hadde gått for en brodert nese i stedet, hi, hi….

Jula varer jo helt til påske, sant??

Så da kan man jo ha et Nissesitteunderlag i hele vinter, hi, hi…

Vel, nå var det altså grytekluter vi skulle strikke OG oppskrifta skal du få.

 

MØNSTER: TOVET NISSEGRYTEKLUTER

GARN: ULLTEPPEGARN (DOBBEL TRÅD), FRITIDSGARN E.L

PINNER: 6 MM

STØRRELSE: CA 22 X 22 CM

 

Jeg har fått i meg dagens dose med medisiner, ribba er i ovnen for lenge siden, pinnekjøttet koker og nå skal jeg gjøre ferdig dessertene og en kake, slik at alt blir levert til rett tid i dag.

3 julebordsleveringer på 1 dag, krever logistikk og et klart hode.

Mitt hode er fullt av bomull, så jeg får se om det blir levert riktig mat til riktig sted i dag, hi, hi…

Det skulle gjort seg at det ble feil!

Skrekk og gru!!

Nei, nå må jeg løpe dere, men hvis du fremdeles ikke har kontroll på julegavene, kan du legge opp til disse søte Nissegryteklutene.

 

HA EN NISSEFIN DAG!!

FØLG MEG GJERNE HER:

FACEBOOK: Strikkekjerring

INSTAGRAM: Strikkekjerring.blogg.no

 

14 kommentarer

Siste innlegg