Nå flytter jeg!!

Forutenom jobb, ble hele gårdagen brukt til flytting.

Copyright: Strikkekjerring

Jeg flytter ikke så langt kan du tro.

Jeg flytter bare inn på det nye kjøkkenet, så jeg trengte ikke å leie flyttebil, ha, ha…

Mesteparten på det nye kjøkkenet er ferdig, så i går fylte jeg skuffer og skap og organiserte slik at jeg fikk det slik jeg vil ha det.

Inni skuffene er det skuffedelere og flere smarte innredninger, som dere skal få se etterhvert.

Jeg er litt redd for de nye skapene mine, så jeg lå på gulvet og målte og klipte pent hyllepapir som er kommet på plass overalt.

Skrekk og gru!

Jeg er jo blitt som de gamle bestemødrene da jeg var lita.

De hadde alltid hyllepapir i skapene sine og nå ser jeg verdien i det jeg også.

Det hadde jeg jammen ikke trodd.

Men, tilbake til kjøkkenet, ja.

Over skuffene her er det overskap.

De skal jeg vise dere senere.

De mangler nemlig frontdører i glass.

De kommer ikke før på tirsdag, så da skal dere få se det ferdige resultatet.

Copyright: Strikkekjerring

Hele kjøkkenet er forandret, så nå fikk vi plutselig litt vegg ved vinduet.

Jeg elsker den nye brede vasken min på 80 centimeter!

Nå kan jeg få vasket stekebrett og store kasseroller skikkelig!

Oppvaskmaskinen er integrert slik at fronten er lik resten av innredningen.

Jeg har valgt å legge kitchenboard over alle benker, både på grunn av vannsøl, men også fordi jeg står overalt og lager mat, så da er det greit at det er lett å tørke av.

Copyright: Strikkekjerring

Vi har montert egen stekeovn og mikrobølgeovn i rett høyde slik at man slipper å bøye seg når ting skal inn og ut av ovnen og man slipper å ha en egen mikro på benken og da får man mer benkeplass.

Inni huken der skal jeg ha (noen av) kokebøkene mine.

Vi har montert lysskinner under alle overskap og lys inni glasskapene.

Kjøleskapet er det skapet du ser ytterst til høyre.

Ved siden av det er det et høyskap til som ikke har fått dør enda den heller, så den kommer heller ikke før etter helgen.

Copyright: Strikkekjerring

Her ser dere mitt fantastiske vidunder: En platetopp med ventilator i, som suger ned damp i rista dere ser der.

Den har jeg prøvd og den funker utmerket!

Den har 4 kokesoner og man kan også velge å la hele siden til venstre der være hel, hvis man for eksempel skal he en stor fiskegryte stående der.

Under har jeg lokk i ett eget stativ og alle kasseroller.

Alt er nært hverandre og nøye gjennomtenkt for hvordan det skal brukes.

Så nå har du fått en liten sniktitt på det nye kjøkkenet.

Det gjenstår fremdeles en del, men jeg kan om ikke annet ta det i bruk.

Alt av verktøy og skrot er blitt båret ut og jeg har vasket rundt alt på kjøkkenet siden alt var fullt av pussestøv.

Dere kan bare ikke ane hvor deilig det var å stå opp i morges og ikke se rett på rot, verktøy og flatpakker.

Vi har også pusset opp hele stua.

Taket og gulvet er også byttet og i taket har vi fått lagt inn spotter.

Gulvet er et skipsgulv.

Vi har gjort hele arbeidet med kjøkkenet selv og det har vært vanvittig mye jobb, siden vi har forandret på alt.

Mye mer enn vi trodde da vi begynte, men det dukker opp ting man ikke har tenkt på.

Nå flytter jeg altså inn i det nye kjøkkenet mitt og jeg kommer ikke ut derfra annet enn når jeg nok må dras i ørene av Musikermannen for å dra på jobb.

Det er stor fare for at mine nærmeste kommer til å spise på seg mageknip og det som verre er, for nå skal det kokkeleres!

Men jeg må jo jobbe litt innimellom også.

 

NYT EN OVERSIKTLIG LØRDAG!!

 

Følg meg gjerne her:

Facebook: Strikkekjerring

Instagram: Strikkekjerring.blogg.no

 

 

26 kommentarer
    1. Så fint det ble! Likte den svarte vasken, og høres utrolig kjekt ut at den er så stor. GGG maser alltid om det at han skal ha en stor vask når vi pusser opp kjøkkenet.
      Sånn platetopp med ventilator er og utrolig kjekt og stilig. Jeg så det demonstrert på ett ev de nye omsorgssentrene våre.
      Kos deg på kjøkkenet! (Det trodde jeg i grunn aldri jeg skulle si til en kvinna ala 2022)

      1. Det er veldig lurt med stor vask nedfelt i benken, så der nikker jeg bifallende til GGG.🤗👍🏻 Det er fantastisk å slippe ventilatorhetter som blir fulle av fett og må vaskes titt og ofte.😅
        Selv i 2022 er det fantastisk med et nytt og funksjonelt kjøkken.😂🥰

          1. Det skjønner jeg godt.🤗
            Det er mye mer skøy å lage mat på et nytt og praktisk kjøkken.🤩

    2. Gratulerer med nytt og flott kjøkken. Virkelig flott arbeid dere har gjort. Kos deg med å kokkelere. Tenker du er glad nå som slipper å se rot hver morgen!
      Nyt helgen.

      1. Tusen takk for det.🥰🤩
        Det er utrolig deilig å se gulvet som har vært fullt av rot igjen.😂
        Ønsker deg en herlig lørdag.🤗

      1. Det er så utrolig godt å nærme seg slutten på dette prosjektet.🥰
        Endelig kan jeg koke middag igjen.🤩🤗

    3. Gratulerer så masse, det ser helt fantastisk ut. Nytt kjøkken er digg. Masse lykke til med all den gode maten du skal lage der. God helg 🌧🌞🎉☕️

      1. Tusen takk!🤗
        Jeg gleder meg virkelig til å få tatt det i bruk og slippe papptallerkener og mikromat på en stund.😅🙈

      1. Tusen takk!🤗🤩
        Utrolig deilig å se enden på dette prosjektet og få et nytt og praktisk kjøkken.🥰

      1. Takk for det.🤗🥰
        Deilig å få pakket ut alt som har stått i esker og kasser i lang tid.🤩

    4. Gratulerer med nytt lekkert kjøkken, og fargene er sånn jeg selv ville ha valgt også. Nå blir det nok kokkelering tenker jeg, og så er det jo snart jul og bakst…. Klem 🤗

    5. Gratulerer med nytt kjøkken. Kan tenke meg følelsen, det er så godt med et kjøkken som fungerer riktig godt. Nyt tida du kan tilbringe der inne, koser meg på dine vegner. <3

      1. Tusen takk for det.🥰
        Det er helt fantastisk å ha ett nytt og funksjonelt kjøkken og kjenne at nå er vi straks i mål med dette prosjektet.🤩

    6. Utrolig lekkert, blir glad i hjertet mitt jeg når jeg ser dette kjøkkenet …her blir det masse omsorg og kos…Folket får bare glede seg tenker jeg 🙂

    7. Så fint det ble! 🙂

      Nå har jeg endelig fått lest meg litt opp hos deg, og du har jo så mange prosjekter, både med strikking, flytting, baking gåturer m.m. Du imponerer meg stort! 😀 God klem med ønske om en god kveld! <3

      1. Jeg er sååå fornøyd med det nye kjøkkenet.🤗 Det har alt jeg trenger.🥰
        Travle dager nå fremover, så kjedelig blir det ikke.😅
        Nyt tirsdagen!🤗

          1. Ja, når man først begynner sprer det seg i hele huset før man vet ordet av det.😅
            Men så blir man jo så fornøyd når man er ferdig.🤩
            Nyt dagen!🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg