Musikermannens smarte triks

Jeg er ikke så veldig glad i å hakke løk.

Både snørr og tårer renner i ett kjør og det varer jo en evighet før det slutter å renne.

Copyright: Strikkekjerring

Musikermannen liker heller ikke å kutte løk. Av samme årsak som meg, men han har forsket en stund på hvordan han skal slippe unna gråteseremoniene hver gang det skal kuttes løk.

Forskjellige alternativer har vært prøvd. Dog uten noe bra resultat.

Men til slutt fant han jammen løsninga!

Bare ta en titt på hva han har i bakgrunnen der.

En bordvifte gjør susen!

Plasser den ca 1 meter fra der du skal kutte og sett den på laveste hastighet.

Da blåser all løkdunsten bortover kjøkkenbenken og kommer ikke opp i øynene og irriterer så mye at tårene spretter.

Av og til må jeg si han har sine lyse øyeblikk, den mannen, ha, ha…..

Dagen i dag har vært full fres med forberedelser til en konfirmasjon på 65 stykker.

Det er mye mat som skal lages, så det tar sin tid.

Nå skal jeg snart avslutte for kvelden og få med meg finalen av The Voice.

Jeg har ingen favoritt, men flinke er de alle sammen.

 

HA EN FIN FREDAGSKVELD!!

 

Følg meg gjerne her:

Facebook: Strikkekjerring

Instagram: Strikkekjerring.blogg.no

 

 

8 kommentarer
    1. Så lurt påkomme. Det finnes ellers en del råd når det gjelde å kutte løk, tror jeg også har stått med fyrstikk i munnen også, ha, ha :D.
      Lykke til med alle gjestene i helga, men først at du får en ordentlig hvil med Voice i kveld. <3

      1. Det hjelper hvertfall og det er jo det viktigste.😃Ja, nå blir det godt med en pust i bakken i kveld.🤗

      1. Ja, det funker hvertfall.😊
        Fins sikkert mange andre lure triks også.
        Ha en fin fredagskveld du også.🕺🏻💃

    2. Han er lurere enn reven den mainn din🙏uansett bra og finne ei løsning som sparer tårekanalene😄god helg og lykke til med selskapet i morgen.

      1. Han er ikke rådløs, nei.😅
        Ja, jeg trodde egentlig Tara kom til å vinne, men det kan godt hende at han valgte en bra låt som traff flere i siste runde. Men flink musiker er han.🕺🏻

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg