Mugrug – Gratis oppskrift

Kanskje du har et pent stuebord som ikke tåler at varme kopper står rett på bordet?

Copyright: Garn Købing af Mette Marie Kokholm

Da er det lurt å ha noen slike Mugrugs liggende som du kan ha under kaffekoppene.

De beskytter bordet mot de varme koppene slik at det ikke blir slike misfargede sirkler under der koppene har stått og de beskytter også mot riper i bordet.

For vi vil jo helst beholde bordet vi har så lenge som mulig og slippe å kjøpe nytt.

Hvis du i tillegg har litt restegarn av bomull liggende, kan du strikke disse i en fei.

Et veldig smart restegarnsprosjekt med andre ord.

Denne teknikken kan du også bruke til å strikke tykke grytekluter.

Da kan du gjerne legge garnet dobbelt slik at du får tykke kluter så man ikke brenner fingrene.

Har du tykt ullgarn, kan du også bruke denne teknikken til å strikke sitteunderlag.

Da lager du bare firkanten større og tover sitteunderlaget til slutt.

Teknikken kan også brukes til å lage lappetepper av små eller større firkanter.

Du har sikkert noen ideer selv også.

Mønsteret er gratis og på dansk, så det er bare å laste ned og sette i gang.

Link til mønster etter der det står Mønster: under neste bilde.

Copyright: Garnkøbing af Mette Marie Kokholm

 

MØNSTER: MUGRUG

GARN: 15-20 METER BOMULLSGARN

PINNER: 3 MM ELLER SOM PASSER TIL GARNET DITT

 

Copyright: Strikkekjerring

Jeg er i gang med arbeidsdagen og nå er det et lite 5-minutt før jeg fortsetter innomhus.

Gulv skal vaskes og det skal ryddes både her og der.

Det er mange som rydder i hus og heim nå, så vi har fått inn masse nytt til bruktbutikken som jeg skal gå gjennom og vaske og få på plass.

Denne uka har vi også en minnestund så det må bestilles varer og planlegge innkjøp.

Vi har også flere andre arrangementer og catering denne uka, så det er ingen fare for at det blir lediggang denne uka heller.

Musikermannen har på vår plan at vi skal ut og gjøre noe med disse buskene her som truer med å komme inn vinduene.

Det er helt greit for meg å gå ut senere på dagen og begynne på den jobben i finværet.

Vi har visst en del busker og kratt som skal sages ned på campingen også.

Vi får se hvor langt vi kommer i dag.

Døgnet har jo dessverre ikke flere enn 24 timer, uansett hvordan man vrir og vrenger på det, he, he…

Men en fin start på den nye uka her i nord er det.

Selv om det er kjølig, er det flott vær å være ute og jobbe i.

 

HA EN FLOTT, NY UKE!!

FØLG MEG GJERNE HER:

FACEBOOK: Strikkekjerring

INSTAGRAM: Strikkekjerring.blogg.no

 

 

 

11 kommentarer
    1. Sånn kutting av busker og kratt er ting jeg liker. Men I dag sludder det her så da er det bedre å holde på inne. Du har mange jern i ilden. Jeg blir nesten svett.

      1. Jeg liker også å holde på med vedarbeid.🤩👌🏻
        Men helst ikke når det snør. I dag har det vært både sol og snø, men heldigvis mest sol.😅🌞

    2. Nå ga du meg en idé. Det må være praktisk med slike under tallerkener for å unngå riper i bordet også 😊
      Fint å se at det våres på dine kanter også. 🤗😍

      1. Ja, det er veldig lurt under tallerkener også🤗👌🏻 Fine som pynt på bordet blir de jo også.🤩🧶

    3. Jeg burde nok ha ryddet både i boder og her inne, men har ikke noe tiltak akkurat nå. Vi får sånn Comprimatorbil om en ukes tid, men ettersom jeg ikke bor så langt fra gjenvinningsstasjon og Fretex så blir det nok til at jeg ordner meg selv. Sånne underlag er veldig hendige, og jeg har et par jeg hacket i restegarn for noen år siden. Ha en fortsatt fin mandag 🤗

      1. Godt at du har gjenbruksstasjon nært deg. Da kan du rydde når du har lyst og levere når det passer.🤗👌🏻
        Jeg fikk pakket opp og vasket det meste av alle eskene i dag, så det er ikke mye igjen nå.🤩

      1. Disse trærne har vokst seg så store at de kommer borti vinduene og det er ikke så bra, så nå må de sages.😅
        Men en del av det er tykt nok til å brukes til ved også.🤗👌🏻

    4. Så artig teknikk da, ikke sett før – moro med ting som er annerledes og fint til restegarn. Topp..
      Ja, dere greier å fylle døgnets timer.. 🙂

      1. Den er veldig enkel og gir en fin effekt.🤗🧶 Jo, det er heller et problem å velge hva som skal prioriteres i løpet av dagen.😅

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg