Mossveske – Gratis oppskrift

Endelig ble Mossveska mi ferdig!

Copyright: Strikkekjerring

Denne ble jeg kjempefornøyd med.

Den er stor og rommer det du trenger å ha med deg på tur.

Både strikketøy, oppskrifter, garn, strikkestasj og det du måtte trenge for å legge ut på langtur, he, he…

Når den var ferdig strikket så den gigantisk ut og siden jeg ville ha den litt stødig, tenkte jeg at her måtte det hardt arbeid til, så jeg smekket den i vaskemaskinen sammen med en dongeribukse tilhørende Musikermannen, satte den på et langprogram på 60 grader og lot det stod til.

Toving er risikosport og hvertfall når man har fått ny vaskemaskin, så jeg var veldig spent da jeg forsiktig åpnet døra på vaskemaskinen.

Jeg fikk litt sjokk når jeg så hvor mye den hadde tovet, men når jeg hadde strukket litt i den, syntes jeg egentlig at resultatet ble ganske så bra.

Hardt tovet ble den jo.

Jeg tenkte egentlig å ha den litt i tørketrommelen hvis den ikke hadde tovet nok, men det var absolutt helt unødvendig.

Copyright: Strikkekjerring

Kantene jeg brukte tid på å strikke, forsvant mer eller mindre i tovinga, så jeg kunne nok spart meg det arbeidet.

Veska har fått tørke foran ovnen (med god avstand, ja….) i natt, så da gjenstod det bare å sy på håndtakene.

De er forresten kjøpt fra Selfmade og kostet 179 kr for et par, mener jeg å huske.

Å sy på håndtakene skulle vise seg å bli alt annet enn enkelt.

Jeg prøvde først med dobbel sytråd og en vanlig nål.

Det eneste som skjedde, var at bakdelen av nåla stakk seg fast i fingeren min og stod fast et godt stykke inn.

Ikke med den skarpe siden, nei, men den som er der du trer inn tråden.

Den klarte absolutt ikke å sy gjennom skinnet.

Så prøvde jeg meg på skinnål og tang.

Det gikk etter mye strev gjennom, men når jeg så hvor mye jeg hadde igjen og det er nesten umulig å treffe på rett sted når du skal sy, gav jeg opp det forsøket også.

Men strikkekjerringer vet råd!

Copyright: Strikkekjerring

Jeg har da vel limpistol, skal vite!

Etter en liten runde med den, satt håndtakene veldig godt fast.

Jeg har tenkt å prøve å la min Janome arbeidshest (symaskin) prøve seg på den også, så får vi se om det fungerer.

Jeg er ikke sikker på at håndtakene holder med bare limpistol, men det får bli en annen dag.

Å sy den lille skinnlappen på foran, gikk derimot som en lek, siden det tross alt er hull på hver side av lappen.

Oppskriften er gratis, så du kan laste den ned og begynne å strikke du også.

Det meste av tovbart ullgarn kommer til å funke og jeg tror jeg kommer til å strikke flere av denne her.

En aldri så liten garnsluker er den også.

Det gikk med 450 gram garn i denne.

Du kan strikke med enkel tråd Fritidsgarn, Vams, Blåne eller lignende, eller dobbel Finull, Fryd, Ask eller lignende typer garn.

 

OPPSKRIFT: MOSSVESKE

GARN: FRYD ELLER ANNET GARN. MIN ER STRIKKET I HEGRE

PINNER: 5 MM

STØRRELSE: ETTER TOVING: OMKRETS: 86 CM HEL LENGDE: 43 CM

 

Nå tenker jeg at jeg skal gi strikkeoppmerksomheten til det hemmelige Vertices Unite-sjalet.

Det er ikke så hemmelig at jeg strikker det, men siden jeg er med i en samstrikk, får vi ikke vise fram sjalet før 1. mai, så derfor er det litt hemmelig, ser dere.

Denne uka her er også fullpakket med gjøremål og til helga fylles hus og heim med folk, siden jeg skal feire 50-års dagen min på lørdag.

I dag har jeg derfor planlagt meny og hva jeg skal bake og lage av mat, både til selskapet og hele helga.

Så skal vi jo også ut og reise og holde konsert denne uka, så vi må finne litt tid til å øve også.

Jeg blir neppe arbeidsledig denne uka heller, tenker jeg.

Jeg håper du har hatt en fin start på uka du også.

Jeg er nok litt enig med Petter Stordalen i at mandager er fine dager.

Da legges planene for resten av uka og jeg er helt avhengig av å ha en plan for å rekke over alt som skal gjøres.

 

HA EN NY, FLOTT STRIKKEUKE!!

FØLG MEG GJERNE HER:

FACEBOOK: Strikkekjerring

INSTAGRAM: Strikkekjerring.blogg.no

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg