Min rosa sløyfe er på plass!

Det er 1. oktober i dag og startskuddet for årets Rosa Sløyfe-aksjon.

Copyright: Strikkekjerring

Som dere ser, er min Rosa Sløyfe på plass.

Har du tatt i bruk din??

Rosa Sløyfe-aksjonen er en sak jeg brenner for og jeg har tidligere skrevet om dette i flere innlegg.

Jeg har på ingen måte betalt for dette og sløyfen har jeg kjøpt selv.

Visste du at også menn kan få brystkreft?

I 2021 fikk 32 menn og 3991 kvinner brystkreft.

Det er en økning på 568 fra 2020 og skyldes etter mest sannsynlighet etterslepet etter pandemien, da de brystdiagnostiske sentrene ble stengt.

Det oppstod da 2-3 måneder forsinkelse i undersøkelsesprogrammet og færre fikk derfor diagnosen i 2020.

Nå har de fleste sentrene fått innhentet forsinkelsen slik at Mammografiprogrammet skal være ajour over hele landet i løpet av 2022.

Eksakt hvilke konsekvenser forsinkelsen har skapt, er for tidlig å si, derfor har Rosa Sløyfe-aksjonen valgt å sette søkelyset på tidlig oppdagelse i årets aksjon.

Tidlig oppdagelse redder liv.

Både for menn og kvinner.

Dessverre dropper 1 av 4 undersøkelsen og jeg håper at hvis akkurat DU er en av dem som har tenkt å la være, så ber jeg deg sterkt om å prioritere undersøkelsen likevel.<3

Det kan berge livet ditt! <3

Der kan også vi som er søstre, venninner eller familiemedlemmer backe hverandre opp til å møte opp til Mammografi.

Vi kan alle være med å bidra til å støtte årets aksjon.

Enten ved å kjøpe årets Rosa Sløyfe, eller på andre måter å bidra ved de forskjellige arrangementene rundt om i landet i oktober.

Årets Rosa Sløyfe får du kjøpt HER

Copyright: Strikkekjerring

Jeg bærer min Rosa Sløyfe også på jobb.

I går kveld ble det feiret en 75-års dag hos oss og jeg hadde pyntet og dekket bordet i høstfarger.

Det ble en koselig feiring av jubilanten, som fikk servert Lammeskank med rotgrønnsaker til middag.

Copyright: Strikkekjerring

I dag er det Lørdagskafe med kaffe og kaker hos oss, så jeg er i gang med dagens gjøremål.

I natt har det vært skikkelig nattefrost og jeg gremmes over at jeg ikke har tatt opp gulrøttene mine, men de skal få komme opp av jorda i ettermiddag.

Jeg håper dere alle får en fantastisk fin lørdag!

 

HUSK ROSA SLØYFE!!

 

Følg meg gjerne her:

Facebook: Strikkekjerring

Instagram: Strikkekjerring.blogg.no

 

 

 

14 kommentarer
    1. God formiddag, ja du har alt på stell..
      Sløyfa er veldig fin og stor i år…Den var vakker! Du blomstrer …
      Kos deg videre med dagen!

      1. Jeg synes også den var veldig fin i år.💕
        Den vises absolutt veldig godt.💕
        En nydelig lørdag til deg.🤗

    2. Nydelig pyntet bord:)
      Jeg går til bryst undersøkelser hver gang jeg får innkallelse. Det er bra å ta vare på helsa og å gi støtte:)

      1. Der var du!🤗💕
        Jeg har savnet deg.🤗
        Så flink du er.👍🏻Det er en veldig viktig undersøkelse og vi har ingen å miste.🥰

    3. Hei-hei 🙂 Ja, nå er det endelig helg, og litt tid for meg å blogge litt også 🙂 Jeg har akkurat vært på mammografi. 4-5 uker siden. Kom svar i posten for en uke siden. Står med STORE BOKSTAVER på overskriften nå, at det ikke er funnet kreft. Det er jeg SÅ glad for, både at de ikke var funnet kreft, og at det står med EN gang, at man ikke må tråle brevet i gjennom. Jeg går på alle disse mammografi-undersøkelsene. Ikke noe flink å undersøke selv 😮 Fint pyntet høstbord 🙂

      1. Så deilig å få et slikt fint resultat.💕
        Godt at du er flink til å gå til undersøkelse.🥰
        Ha en nydelig lørdag.🤗

    4. Nei, det visst jeg ikke, at menn kunne få brystkreft. Jeg har vært av de som har vært sløve med mammografi, men de to siste gangene har jeg gått. Det er i alle fall ille for dem som blir rammet.
      Nydelig høstbord, artig at du bruker røde fluesopper – så klart kan en bruke dem, kjempeide.
      Ønsker deg en fin lørdag til tross for mange oppgaver. 🙂

      1. Så fint at du har gått de siste gangene.🤗🥰 Det er så viktig å finne elendigheten tidlig.🤗
        Det er koselig å pynte høstbord til fest nå.🍃🍂En fin lørdagskveld til deg.🤗

    5. God kveld! Vakker dame med rosa sløyfe. Jeg var i april til mammografi. Gjør det hver andre ord. Viktig undersøkelse å ta. Mistet en venninne som døde av brystkreft.
      Nydelig dekket bord med høstens farger.

      1. Det er en viktig undersøkelse å ta.🤗Mange blir oppdaget der og får tidlig behandling, heldigvis.🤩
        En fin lørdagskveld ønskes deg.🍃🍂

    6. Jeg har ikke festet på meg den rosa sløyfa enda, for jeg finner ikke igjen min. Må nok skaffe en ny. Jeg har derimot tatt i bruk min rosa sløyfekopp fra Lykketegning 💗 Ha en fortsatt fin lørdag, klem 🤗

      1. Ååå, de koppene er sååå fine.💕🌸
        Årets sløyfe er ganske stor, så den stikker seg ikke så lett bort i skuffer og skap.😅

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg