Mer restegarn spist opp.

Bomullsgarnet jeg fant fram tidligere er blitt til enda et handlenett, eller strandnett om man vil.

Copyright: Strikkekjerring

Oppi her har man god plass til alt man trenger for en dag på stranda.

Bok, vannflaske, solkrem, solbriller og strikking så klart.

Her har jeg begynt med de aller minste restene etter den forrige veska, så de fikk jeg brukt helt opp nå.

Det meste av garnet er bomullsgarn ala tykkelse Muskat, lagt dobbelt og heklet på krok 4.5 mm.

Copyright: Strikkekjerring

Denne veska rommer utrolig mye og de er veldig sterke, så det er ikke noe problem å bære hjem melka og andre tunge varer i den.

Bedre for miljøet er det også å bruke mindre plast og ha handlevesker som kan brukes igjen og igjen og så er det jo mye finere med en fargesprakende veske i stedet for plastposene, ikke sant??

Men tro ikke at det var tomt for bomullsgarn.

Jeg har visst mer og da jeg gikk gjennom noen prosjektvesker, fant jeg flere rester med bomullsgarn, så det blir nok flere slike vesker.

De drar ganske så mye garn også.

Denne her veier 223 gram, så det er nesten 5 hele nøster det!

Hvis du har lyst til å prøve deg, så finner du gratis mønster til et lignende

HER

Nå har jo ikke sommeren vært den beste her i nord, men vi er lovet sol utover dagen hos oss og da skal jeg benytte sjansen til å få tatt noen bilder i kveld.

Ikke egentlig til bloggen, men til et annet prosjekt.

Men blir det fint vær, kan det hende jeg får tatt noen fine til bloggen også hvis jeg er heldig.

Jeg skal nå komme meg i gang med dagens gjøremål og pinner og garn følger meg nok utover dagen.

Man kan jo ikke dra noe sted utem dem, sant??

 

NYT AUGUSTDAGEN!!

 

Følg meg gjerne her:

Facebook: Strikkekjerring

Instagram: Strikkekjerring.blogg.no

 

 

 

14 kommentarer
    1. De der er veldig smarte, og jeg husker faktisk at moren min hadde noe lignende da jeg var barn. Om hun hadde heklet de selv eller fått dem husker jeg ikke 🤔 Vi hadde ganske fint vær i går med noen unntak, men i dag er det grått og jeg tror jammen vi får litt regn også. Ha en fortsatt fin tirsdag, klem 🤗

      1. Ja, jeg tror nok disse var populære for noen år siden.🤗🧶Det er kjekt å få brukt opp noe av restene som ligger der. Nyt ferien din.☀️😊👍🏻

      1. Det er så fint å se at det minker litt på restegarnet og få brukt det til noe nyttig.🤗🧶

      1. Takk for det.🤗
        Det kan hende du kan bruke ullgarn også, men de blir nok sterkest i bomullsgarn.🧶

    2. Jasså, begynt å SPISE garn nå :-D? Ble kjempefint nett. Jeg heklet mange pompadurer en periode, som jeg hadde som premier her på bloggen på konkurranser 🙂

      1. Jepp! Heklekroken min spiser garn, så jeg må jevnt og trutt mate den.🧶🤣
        Så morsomt med hjemmelagde premier til bloggen din.🧶👍🏻👏🏻

      1. Ja, man får litt bedre samvittighet når man ser at det minker litt på restegarnet.🧶Da kan kjøpe litt mer garn.🤣🤪

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg